کد خبر: ۵۷۷۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

ارتفاع برف در چلگرد چهارمحال و بختیاری به 1.5 متر رسید

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش 24 ساعت گذشته در شهرستان کوهرنگ ارتفاع برف در شهر چلگرد به 1.5 و در ارتفاعات به بیش از 3 متر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مهرداد قطره سامانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه بارشی که از روز پنجشنبه هوای استان بویژه مناطق غربی را تحت تاثیر قرار داد منجر به ریزش بیش از نیم متر برف در شهر چلگرد شهرستان کوهرنگ شد.

وی ادامه داد: این ارتفاع برف در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه که یک متر بوده ، از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

قطره سامانی تصریح کرد: همچنین میانگین بارش های سال زراعی جاری کوهرنگ به یک هزار و 297 میلیمتر رسیده است در حالیکه میانگین بلندمدت دوره مشابه آن 900 میلیمتر بوده است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین طی 24 ساعت گذشته بارش برف در شهر شهرکرد 15 سانتیمتر، فارسان 30 سانتیمتر، سورشجان 26 سانتی متر، اردل 20 سانتیمتر، سامان 6.5 سانتیمتر، بلداجی 7 سانتیمتر و بروجن یک سانتیمتر گزارش شده است.

میانگین بارش های سال زراعی جاری (1 مهر تا 10 اسفند) چهارمحال و بختیاری 491 میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 314 درصدی و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت از رشد 22 درصدی برخوردار شده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است، کاهش بارش ها در این استان، استانهای خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را با چالش آب مواجه کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین