کد خبر: ۵۷۷۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی: دستور ویژه برای تخصیص یارانه مطبوعات صادر شد

وزیر و فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: تاکنون 50درصد یارانه مطبوعات تخصیص یافته که در این راستا نامه ای به رئیس جمهور، نوبخت و واعظی نوشته شده که دستور خوبی پیرامون آن داده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سید عباس صالحی روز جمعه در بدو ورودش به استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با این دستور در روزهای پایانی سال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مطبوعات کشور باشیم. 

وی یادآورشد:در منابع اعتباری تمرکز به برنامه های با پیشرفت بالا و بویژه تالارها و مجتمع های با پیشرفت فراتر از 70 تا 80 درصد است که از این طریق روند تکمیل آنها در سال آینده سرعت بیشتری پیدا می کند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:حوزه فرهنگ و هنر در شرایط مالی سختی به سر می برد اما با این حال تلاش می شود این شرایط مدیریت و مسیر را با کمک گرفتن از بخش های مختلف پیش ببریم. 

وی اظهارداشت: سایر مجموعه ها نیز با کمک هایی که می توان از فضای استانی و بخش خصوصی گرفت شرایط بهتری پیدا می کنند. 

صالحی ادامه داد: در استان بوشهر نیز با کمک استاندار و تفاهمنامه منعقد شده بین وزارت فرهنگ و ارشاد و استانداری بوشهر این اتفاق خوب باعث شد پروژه تالار فرهنگی که مردم سال های سال در انتظار آن بودند امروز به ثمر بنشیند. 

وی ادامه داد: امیدواریم در سفر رئیس جمهوری به بوشهر مجتمع فرهنگی هنری بوشهر در مصوبه های سفر گنجانده و در سال های 98 و 99 به نتیجه برسد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: این مهم در صورت تحقق یک اتفاق خوب در حوزه فرهنگی استان بوشهر است.

وی افزود: وقتی منابع ملی، استانی، عمومی و خصوصی ترکیب شود بدون شک می توانیم در ارتباط با زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر امیدوارتر باشیم. 

صالحی ادامه داد: در این راستا تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد با 12 استان کشور منعقد شده که استان بوشهر در این زمینه از استان های نخست کشور است.
 
وی گفت: چنانچه دچار کمبود منابع بودجه قرار گیریم با ترکیب آن با سایر منابع می توان این کمبودها را جبران کرد که در این ارتباط انتظار است منابع ملی ما نیز کاهش جدی پیدا نکند. 

صالحی ادامه داد: برای تکمیل پروژه های درحال احداث چندین هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روز خود به استان بوشهر با شماری از هنرمندان پیشکسوت این استان دیدار و همچنین تالار چنده منظوره لیان با ظرفیت 700نفر و اعتبار 150 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین