کد خبر: ۵۷۷۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

پسرم راست می‌گوید که از زندان آزاد شده یا فرار کرده؟

شب از نیمه گذشته که تلفن همراهم زنگ می‌خورد، پیرزنی روستایی بی مقدمه می‌گوید: "خانم، پسرم راست می‌گوید که از زندان آزاد شده یا فرار کرده است؟ با اضطراب ادامه می‌دهد: " پسرم سرباز بود و دو سال است در زندان مانده و حالا می‌گوید یک نفر پیدا شده و بدهی مرا داده است. ما هیچکس را نداریم و او دروغ می‌گوید. می‌ترسم فرار کرده باشد ..."
آفتاب‌‌نیوز :
پیرزن روستایی نمی‌داند که خدا، غم بی کسی او را همراه با باد شبانه، از روستایی محروم در نیشابور به خانه زوج نیکوکار البرزی در کرج رسانده تا بی آنکه پسرش را دیده باشند، نامه آزادی او را امضاء کنند.

 این سرباز یتیم به دستور مافوقش، دستبند آهنی را به شدت روی دست پسر لاغر اندامی زده بود که به خاطر جثه ضعیفش به او مشکوک بودند، اما فرد مظنون، دچار بیماری قلبی و تالاسمی بود و به خاطر اندام نحیفش، استخوان دست او از این ضربه شکست.

سرباز غریب به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی بازداشت و روانه زندان شد. او با حکم دادگاه محکوم به پرداخت دیه بود و دو سال در زندان روزهای تلخی را گذراند. با انتشار زندگی غم انگیز سرباز روستایی و درخواست دادستانی از نیکوکاران برای آزادی این زندانی، وی به همت زوج بخشنده البرزی آزاد شد و با پرداخت هزینه سفر به شهرش، پس از دو سال دوری نزد مادر نگرانش بازگشت.

هدیه آزادی به این سرباز، فقط قلب او را شاد نکرد. شادی را به شاکی نیز بخشید که یتیم بود و امیدی به دریافت دیه نداشت و به مردمی که با خواندن سرنوشت سرباز زندانی، نگران سرنوشت او بودند اما توانایی پرداخت دیه اش را نداشتند و باور کردند که هنوز مهربانی زنده است...

شاکرمی، دادستان کرج گفت: حفظ حقوق عامه یکی از وظایف داستانی است که هم حقوق شاکی را در بر می‌گیرد و هم حقوق متهم را. بدون شک همان طور که مدعی العموم در پرونده‌های مختلف به وضعیت شاکی توجه دارد، نمی‌تواند نسبت به آسیب‌هایی که در کمین متهم و خانواده اوست بی تفاوت باشد.

وی توضیح داد: بدیهی است حق خانواده زندانیان نیست که ناخواسته و بدون هیچ گناهی، پا به پای متهم مجازات شوند به همین دلیل وظیفه ماست به عنوان مدعی العموم از حقوق آسیب دیدگان و زندانیانی که به خاطر اشتباه، سهواً و به خاطر شرایط نامناسب اقتصادی گرفتار شده اند، حمایت کنیم.

وی عنوان کرد: بدون شک طی کردن این مسیر حمایتی به تنهایی امکان پذیر نیست و در این مسیر از کمک‌های خیرین و نیکوکاران استان که بسیاری از آنها حاضر به افشای هویت خود نیستند، بهره می‌گیریم.

این مسئول خاطر نشان کرد: خوشبختانه با کمک خیرین گام‌های جدی برای تامین معیشت، هزینه تامین مسکن، درمان و مشکلات خانواده های زندانیان استان برداشته می‌شود.

شاکرمی توضیح داد: این حمایت‌ها تا جایی پیش رفته که مقرر شده تا فرزندانی که پدر یا مادرشان در زندان به سر می برند، هر دانشجو یک میلیون تومان و هر دانش آموز 500 هزار تومان کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند. خیرین و نیکوکاران سرمایه اجتماعی شهر هستند که باید قدر آنها را بدانیم و در مسیر حفظ اعتماد آنها گام برداریم.

وی گفت: اعضای انجمن حمایت از زندانیان استان البرز همواره در رفع گرفتاری زندانیان جرایم عمد و غیرعمد پیش قدم بوده اند و با آزادی صدها زندانی، زندگی را به خانواده ای زیادی بازگردانده‌اند.

این مسئول ادامه داد: به محض اینکه بدهی زندانی‌ای توسط نیکوکاری پرداخت می‌شود، دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب در کوتاهترین زمان دستور آزادی متهم را صادر می‌کند.

یکی از این خیرین با اشاره به دلیل صرف اموالش برای آزادی زندانیان گفت: هر کس در زندگی راهی برای رسیدن به آرامش درون و رضایت قلبی خود می‌یابد و من با دریافت نامه آزادی یک زندانی دربند، شادی بزرگی مهمان قلبم می شود.

این نیکوکار البرزی که علاقه ای به شناخته شدن ندارد، توضیح داد: 17 سال است که بخشی از اموالم را صرف آزادی افراد دردمند و زندانی می‌کنم و هیچ وقت حساب نکرده ام چند زندانی را نجات داده‌ام و شمارشی از آنها نداشتم ولی به گفته مشاورم و بررسی نامه‌های آزادی زندانیان که به دفترم فرستاده شده، تعداد آنها بیش از هزار نفر است.

ر. ف اضافه کرد: از برکت دعاهای این افراد است که هیچوقت سنگینی بار مالی این کار خیر را احساس نکردم و انگار خداوند در این معامله ، ثروتش را به زندگیم جاری کرده تا مبادا شرمنده بندگانش شوم.

وی عنوان کرد: خوشحالم که من و خانواده ام در انجام این بخشش بزرگ مورد آزمایش قرار گرفته ایم و از خداوند خواسته ام تا نیازمندان واقعی را در مسیر زندگیم قرار دهد.

وی تاکید کرد: از چند ماه پیش به توصیه و نصیحت دوستانم سعی دارم برای شناسایی نیازمندان واقعی، از راهنمایی افراد نیکوکار مورد اعتمادم برای انجام تحقیقات و کسب نتیجه درست بهره ببرم و پس از تایید نهایی، چک صادر می شود.

با هیچ یک از زندانیانی که  آزاد کرده ام ملاقات نداشته ام

"ر.ف" با تاکید براینکه در این سال‌های دور،هیچگاه فرد زندانی یا خانواده او را ملاقات نکرده، افزود: در طول این سال‌ها از همراهی و راهنمایی رییس کل دادگستری استان و دادستان کرج در معرفی محرومان واقعی و تسریع در روند آزادی زندانیان بدهکار استفاده کرده‌ام و هرگز به دنبال شناخته شدن از سوی زندانیانی که آزاد کرده ام نبوده‌ام.

وی گفت: در مسیر حمایت از نیازمندان همسرم من تمام قد در کنارم ایستاده و طی این سال‌ها پابه پای من قدم برداشته است.

این نیکوکار البرزی گفت: اقدامات حمایتی ما از نیازمندان صرفاً به آزادی زندانیان محدود نیست و تامین جهیزیه، ودیعه مسکن، کمک هزینه‌های درمان و ... را نیز شامل می شود. نیازمندان و افراد گرفتار هرگز نباید از رحمت خداوند ناامید شوند و بدانند هنوز می‌توانند به حمایت خیرین و نیکوکاران دلگرم باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین