کد خبر: ۵۷۷۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

کنگره آمریکا درباره داماد ترامپ به کاخ سفید دستور داد

رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به کاخ سفید برای ارسال اسناد درخواستی در خصوص دستور ترامپ برای صدور «مجوزهای امنیتی» کوشنر تا روز دوشنبه مهلت داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به دنبال اظهارات جنجالی اخیر «مایکل کوهن» وکیل سابق شخصی دونالد ترامپ در جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا حالا رئیس این کمیته به کاخ سفید برای ارسال اسناد درخواستی به منظور تحقیق درباره صدور مجوزهای امنیتی  برای«جرد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور آمریکا اولتیماتوم داده است.

«الیجا کامینگز» رئیس دموکرات کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای به کاخ سفید نوشته و در آن خواستار ارسال اسناد و مدارک درخواستی این کمیته برای تحقیق درباره کوشنر ترامپ شده و برای این کار تا روز دوشنبه به کاخ سفید مهلت داده است.

بنا بر گزارش رویترز، این کمیته اعلام کرده که کاخ سفید تا دوشنبه برای ارسال اسناد و مدارک درباره برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر سوءاستفاده کوشنر و برخی دیگر از مقام‌های ارشد کاخ سفید از مجوز دسترسی آنها به اطلاعات محرمانه مهلت دارد.

طبق قوانین کنگره آمریکا، کمیته‌های مجالس نمایندگان و سنای این کشور اختیار احضار مقام‌های دولتی برای ادای توضیح و شهادت درباره موضوعات مد نظر را دارند.

در نامه کامینگز رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به کاخ سفید که روز جمعه (دیروز) ارسال شده، آمده است: «من اکنون برای آخرین بار به منظور همکاری داوطلبانه شما، این نامه را می‌نویسم».

موضوع دسترسی داماد ترامپ به مجوزهای امنیتی، در دوره ریاست «جان کلی» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید هم خبرساز شده بود.

در همین ارتباط «نیویورک تایمز» گزارش داده بود که مدیران اجرایی دو شرکت آمریکایی بعد از دیدار در کاخ سفید با داماد ترامپ وام‌هایی به ارزش بیش از نیم میلیارد دلار برای شرکت املاک خانوادگی کوشنر ارائه کرده بودند.

بعد از انتشار این گزارش، جان کلی رئیس وقت کارکنان کاخ سفید از کاهش سطح دسترسی بیش از ۳۰ تن از مشاوران دونالد ترامپ به اطلاعات فوق محرمانه آمریکا خبر دادند که کوشنر هم یکی از آنها بود اما با گذشت زمان مجوز امنیتی داماد ترامپ برگردانده شد.

کامینگز در نامه خود به گزارش روزنامه نیویورک تایمز اشاره کرد که در آن ادعا شده بود، ترامپ به رئیس وقت کارکنان کاخ سفید خود دستور داده که برای کوشنر و همچنین «دونالد مک گان» مشاور وقت کاخ سفید مجوز امنیتی صادر کند.

طبق گزارش رسانه‌های غربی از قبیل رویترز از کاخ سفید به نامه ارسالی رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا واکنشی نشان نداده و در این باره اظهارنظری نکرده است.

در نامه کامینگز به کاخ سفید، متن مصاحبه ترامپ در تاریخ ۳۱ ژانویه با نیویورک تایمز هم ذکر شده که در آن رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که او هیچ دستوری به جان کلی (رئیس قبلی کارکنان کاخ سفید) به منظور صدور مجوز امنیتی برای دامادش نداده و اینکه او فکر نمی‌کند که برای انجام چنین کاری اختیارات لازم را داشته باشد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین