کد خبر: ۵۷۷۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

امید به زنده ماندن کوهنوردان گم شده به صفر رسید

با گم شدن ۲ کوهنورد مشهور کشور‌های بریتانیا و ایتالیا، تلاش‌ها برای پیدا کردن آن‌ها در قله نانگا پارات پاکستان همچنان ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
نشریه گاردین نوشت: ششمین روز از گم شدن کوهنوردان مشهور بریتانیایی و ایتالیایی "تام بلارد"  و "دنیله ناردی"  در راه صعود به قله نانگا پارابات پاکستان می‌گذرد و همچنان جستوجو‌ها برای پیدا کردن آن‌ها ادامه دارد.

نگرانی‌ها به حدی زیاد بوده است که خانواده "تام بلارد" در فدراسیون کوهنوردی بریتانیا هر لحظه به دنبال خبری از ورزشکار خود هستند. با این حال امدادرسانی هوایی چند روزی است آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

گفته می‌شود بالگرد ارتش پاکستان ردی از چادر و وسایل مفقود شده این کوهنوردان را در کولاک شناسایی کرده است و قرار شد تا  روز دوم امداد هوایی برای پیدا کردن آن‌ها وارد عمل شود.  اما شرایط جوی به حدی نامساعد بود که این اجازه را نداد.

با این حال نیرو‌های امدادی بریتانیا و  سفیر ایتالیا برای کمک رسانی به این ۲ کوهنورد مفقود شده اعلام آمادگی کردند، ولی مسئولان کوهنوردی پاکستان تا حدی این ماموریت‌های امداد و نجات را " غیر ممکن" خواندند و در بیانیه‌ای بیان کردند: احتمال می‌رود هر ۲ کوهنورد جان باخته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین