کد خبر: ۵۷۸۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

افزایش سرسام‌آور مصرف "گل" در تهران/ قیمت بذر گل

جزئیات کشفیات موادافیونی توسط پلیس مواد مبارزه با موادمخدر در سال ۹۷ تشریح شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ محمد بخشنده صبح امروز در ادامه نشست خبری در تشریح اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در سال ۹۷ با بیان اینکه اکنون زمان دسترسی به موادمخدر در تهران بسیار سخت شده، گفت: در شب گذشته هشت قاچاقچی با بیش از ۸۰ کیلوگرم موادمخدر تریاک بازداشت شدند، این افراد با دو کامیون قصد انتقال موادمخدر به تهران را داشتند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ ادامه داد: روز گذشته نیز دو محموله پستی که قصد انتقال موادمخدر را داشتند، شناسایی کرده و موفق به توقیف آن شدیم.

وی با بیان اینکه هزار نفر معتاد متجاهر زن در تهران وجود دارد، گفت: تاکنون ظرفیتی برای نگهداری یک سوم از این معتادان به پلیس داده شده که ۱۳۱ نفر را در سه منطقه شوش، مولوی و هرندی جمع‌آوری کرده که فقط برای ۹۸ نفر آنها ظریف نگهداری داشتیم، این افراد شرایط خاص خود برای نگهداری را دارند.

بخشنده افزود: اکنون در تهران بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ معتاد در مراکز در حال بازپروری هستند که ۶۰۰ نفر آنها در مرکز نگهداری سروش بازپروری می‌شوند که علاوه بر نگهداری دنبال اشتغال این افراد نیز هستیم؛ شب گذشته نیز ۲۰۰ نفر جمع‌آوری شده و می‌توانم بگویم تا پایان سال ۹۰ درصد معتادان متجاهر جمع‌آوری شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه قاچاقچیان از تمام ظرفیت خود برای انتقال موادمخدر استفاده می‌کنند، یادآور شد: بالای ۸۵ درصد اقدامات ما، اطلاعاتی و ۱۵ درصد انتظامی بوده است.

وی با اشاره به کشف ۱۵ تن و ۵۰۰ کیلو موادمخدر طی سال ۹۷ در تهران، گفت: این میزان کشف نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش رشد داشته، مصرف گل با سرعت سرسام‌آوری در تهران در حال افزایش است، بذر آن تراریخته است و از کشورهای اروپایی وارد می‌شود و هر بذر آن ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

بخشنده تصریح کرد: اکنون در تهران به ترتیب تریاک، هرویین، شیشه و حشیش بیش‌ترین مصرف موادمخدر را به خود اختصاص داده‌ است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین