کد خبر: ۵۷۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۴

محمود عباس: شکست نخوردیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشست بیت‌المقدس با حضور رهبران اسرائیل و فلسطین و کاندولیزا رایس به پایان رسید اما حاشیه‌های این دیدار نه چندان موفق تا مدت‌ها حاضران در آن را رها نخواهد کرد. رهبر تشکیلات خود گردان فلسطین که در طول دو روز گذشته در این خصوص سکوت اختیار کرده‌ بود در اولین واکنش به انتقادها مدعی شد که این مذاکرات سخت و حساس بوده اما شکستی در میان نبوده است. 

محمود عباس که در حال حاضر در اردن به سر می‌برد پس از دیدار با ملک عبدالله دوم در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد که اسرائیل در خصوص توافقنامه مکه میان حماس و فتح دچار سوءتفاهم شده است. 

ابومازن در این خصوص گفت: این توافقنامه با هدف حفظ وحدت ملی فلسطین و برآورده کردن منافع ملی به امضا رسیده است. 

عباس در دیدار دو ساعته با اولمرت و رایس در خصوص تحولات داخلی فلسطین و موارد اختلافی با اسرائیل سخن گفته اما این نشست دستاورد خاصی به دنبال نداشت. البته وزیر امور خارجه ایالات متحده ادعا کرد که به زودی برای بحث در خصوص اجرا نقشه راه به منطقه باز خواهد گشت. عباس در اردن تاکید کرد که مجددا با نخست‌وزیر اسرائیل دیدار خواهد کرد البته وی زمان احتمالی این دیدار را اعلام نکرد. 

در این دیدار زیاد ابوعمر که احتمالا در کابینه دولت وحدت ملی مسئولیت وزارت امور خارجه فلسطین را بر عهده خواهد گرفت اعلام کرد که اردن، عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی باید دولت جدید فلسطین را به رسمیت بشناسند. 

سخنگوی دولت فلسطین نیز اعلام کرد که اسماعیل هنیه تمام تلاش خود را برای تشکیل دولت ظرف هفته آینده به کار گرفته است. در سال حاضر سمت‌های معاون، نخست‌وزیر و وزیر کشور در کابینه مورد سوال قرار گرفته است. 

عباس پس از دیدار با پادشاه اردن راهی آلمان، فرانسه و انگلستان شد. ابومازن بر این باور است که دولت وحدت ملی موضعی میانه داشته و به همین دلیل غرب باید تحریم‌های خود علیه این کشور را لغو کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین