کد خبر: ۵۷۸۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

2 هزار دوچرخه در پارکینگ خلیج فارس تهران خاک می‌خورد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید در حوزه حمل و نقل همگانی هزینه های زائد کرد، گفت: هم اکنون 2 هزار دوچرخه در پارکینگ خلیج فارس خاک می خورد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد علیخانی عصر یکشنبه در نوبت دوم یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: برای اینکه بدانیم چقدر دوچرخه در شهر تهران کارآمد است باید به پارکینگ خلیج فارس رفت و دید که 2 هزار دوچرخه در آنجا خاک می خورد و در زیر آفتاب و باران در حال از بین رفتن است.

وی ادامه داد: باید از اتلاف هزینه های زائد در حوزه حمل و نقل جلوگیری کرده و به سمت خرید اتوبوس های برقی برویم.

در تبصره 18 لایحه بودجه 98 شهرداری آمده است به منظور ترغیب بخش خصوصی و تعاونی به سرمایه گذاری در تاسیس، تجهیز و توسعه سامانه های حمل و نقل دوچرخه محور، شهرداری موظف می شود تا از محل ردیف های کمک فنی و اعتباری پرداخت مابه التفاوت تسهیلات بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و دوچرخه تا سقف 20 میلیارد ریال و از محل ردیف احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه در سطح شهر تهران تا سقف 10 میلیارد ریال به این امر کمک کند.

احمد مسجد جامعی نیز در این جلسه گفت: پیشنهاد توسعه استفاده از دوچرخه در جهت رویکرد انسان محور مدیریت شهری و در شورای سوم و به درخواست کمیسیون فرهنگی مصوب شد.

وی تاکید کرد: توسعه دوچرخه سواری در راستای رفاه انسان محور است و سیاست خوبی است که باید حمایت شود.

این پیشنهاد با 14 رای موافق به تصویب رسید و بودجه دوچرخه سواری افزایش پیدا کرد.

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین