کد خبر: ۵۷۸۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

مصوبات مجلس در خصوص قانون انتخابات نیاز به دو سوم رأی نمایندگان ندارد

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماينده شاهين‌شهر در مجلس گفت: مصوبات پارلمان درباره انتخابات مجلس، پس از تدوین قانون جامع نیاز به دو سوم رأی نمایندگان دارد و نه در حال حاضر.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در اخطاری با استناد به بند یک اصل 110 قانون اساسی که ناظر بر تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: در حالی مجلس پیش از این کلیات این طرح را تصویب کرده و اکنون نیز وارد بررسی جزئیات شده است که بند 14 سیاست‌های کلی انتخابات تأکید دارد که رأی‌گیری برای تغییر قوانین مربوط به انتخابات به دو سوم رأی نمایندگان مجلس نیاز دارد.

وی افزود: تأکید این بند بر آن است که دو سوم رأی نمایندگان مجلس برای این تغییر نیاز است و نه حاضران در جلسه، لذا هر آنچه که ذیل این طرح در مجلس تصویب می‌شود، باید دو سوم رأی مجلس را به دست آورد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار حاجی‌دلیگانی، توضیح داد: در سیاست‌های کلی انتخابات عنوان شده که هر زمان قانون جامع انتخابات نوشته و تصویب شود، پس از آن تغییرات مورد نظر نیاز به دو سوم رأی دارد؛ در حالی که هنوز قانون جامع انتخابات تدوین نشده است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین