کد خبر: ۵۷۸۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

بازارِ داغِ جراحی‌های زیبایی نزدیک عید

نایب رییس انجمن راینولوژی ایران با اشاره به افزایش انجام اعمال زیبایی در اسفند ماه، در عین حال از متقاضیان این اعمال خواست که بدون تحقیق در مورد تخصص و توانایی پزشک و صرفا با ملاک قرار دادن قیمت کمتر، نسبت به جراحی اقدام نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک متخصص گوش و حلق و بینی در این باره گفت: معمولا هر ساله در اسفند ماه با شلوغ‌ترین زمان کاری خود مواجه هستیم؛ چرا که با توجه به شروع تعطیلات، تقاضا برای این دست از اعمال افزایش پیدا می‌کند. از طرفی هم علاوه بر مراجعین داخلی، میزان قابل توجهی مراجعه نیز از کشورهای خارجی صورت می‌گیرد.

وی همچنین گفت: نکته مهمی که با نزدیکی به فصل بهار با آن مواجه هستیم، موضوع بروز حساسیت‌های فصلی و نیز تشدید آن در افرادی است که آلرژی حاد دارند. در این باره توصیه می‌کنیم تا ابتدا از شدت حساسیت کاسته شده و سپس فرد اقدام به جراحی کند.

این متخصص گوش و حلق و بینی در ادامه افزود: با توجه به این که ایران یکی از بهترین و ارزان‌ترین کشورها در زمینه اعمال زیبایی محسوب می‌شود، همواره یکی از مقاصد اصلی متقاضیان این دسته از اعمال است که البته برای کشور نیز ارزآور و سودآور است.

رزم پا در پاسخ به سوالی درباره جراحی زیبایی بینی توسط متخصصان زیبایی یا متخصصان گوش و حلق و بینی گفت: از نظر قانونی برای هر دو تخصص نام برده شده محدودیتی وجود ندارد البته به شرط آن که مدارک و تجربه کافی را دارا باشند و علاوه بر بحث زیبایی به معیارهای تنفسی و حفظ عملکرد بینی هم توجه کنند. باید در نظر گرفت به صرف داشتن مدرک، هر جراحی نمی‌تواند موفق باشد و باید به تجربه فرد نیز توجه داشت. متاسفانه امروزه شاهد هستیم افراد متقاضی این دست اعمال جراحی بدون تحقیق مناسب در مورد تخصص و توانایی پزشک و فقط با ملاک قرار دادن قیمت کمتر، به پزشک مراجعه می‌کنند.

نایب رییس انجمن راینولوژی ایران در این باره ادامه داد: یکی از جدی‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط تمام انجمن‌های پزشکی از جمله انجمن راینوپلاستی و انجمن گوش و حلق و بینی، مبارزه با این امر است که هیچ جراحی به خصوص جراحی‌های زیبایی از هر نوعی توسط غیر پزشک انجام نشود. مردم باید بدانند هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست و بدون تحقیق کافی و صرفا بر اساس قیمت، به پزشکی اعتماد نکنند.

وی در خصوص نحوه قیمت‌گذاری اعمال زیبایی نیز گفت: قیمت‌ها مصوب شده توسط وزارتخانه است و حداقلِ آن چیزی در حدود پنج ملیون تومان است که در مراکز دولتی و دانشگاهی توسط رزیدنت‌ها عمل انجام می‌شود.

رزم‌پا در پایان گفت: برای عمل زیبایی سه رکن جراح حاذق، دکتر بیهوشی خوب و وسیله مناسب از اصلی‌ترین موارد مورد توجه است که به شرط رعایت آنها می‌توان نتیجه خوبی را شاهد بود و قطعا این چنین امکاناتی در مطب وجود ندارد.  

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین