کد خبر: ۵۷۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۹

آمریکا: اطلاعات حمله به ایران مضحک است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت دفاع آمریکا، گزارش پایگاه خبری BBC در خصوص طرح‌های آمریکا برای حمله به ایران را مضحک نامید. BBC روز گذشته در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شده بود که طرح‌های احتمالی آمریکا برای حمله هوایی به ایران بسیار فراتر از تاسیسات هسته‌ای این کشور است و بیشتر تاسیسات زیربنایی و نظامی را شامل می‌شود. این پایگاه خبری بر اساس اطلاعاتی که مدعی بدست آوردن آن بود چنین نوشته بود که «در صورت صدور دستور حمله به ایران پايگاه‌های هوايی و دريايی، تاسيسات موشکی و مراکز فرماندهی و کنترل نيروهای مسلح مورد حمله قرار خواهد گرفت». 

به گزارش خبرگزاری رسمی فرانسه، برایان ویتمن، سخنگوی ارشد پنتاگون با مضحک نامیدن این گزارش و با متهم کردن ایران به دخالت در امور عراق گفت: آمریکا نگرانی‌های مهمی نسبت به برنامه‌های هسته‌‌ای ایران و دخالتش در عراق دارد، اما ما در مسیر دیپلماتیک به آن مسائل می‌پردازیم.

بنابر گزارش BBC دستور حمله به ایران تنها در دو صورت صادر می‌شود: «تائید ساخت تسلیحات هسته‌ای در ایران» یا «حمله پرتلفات به نیروهای آمریکایی در عراق» در صورتی که سرچشمه آن در تهران باشد. در همین خصوص فرانک گاردنر،‌ خبرنگار امنیتی بی.بی.سی در گزارش خود به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: مقامات ارشد نظامی آمریکا در فرماندهی مرکزی آمریکا در ایالت فلوریدا در حال حاضر اهداف مورد نظر خود در داخل ایران را انتخاب کرده‌اند. بنابر این گزارش این لیست شامل تاسیسات غنی‌سازی نطنز، تاسیسات اصفهان، نیروگاه هسته‌ای بوشهر و مجتمع آب سنگین اراک است.

بی.بی.سی در ادامه گزارش خود در خصوص تسلیحاتی که آمریکا قصد دارد از آنها استفاده کند نوشت: قرار است از بمب‌افکن‌های دوربرد «استیلث» به همراه بمب‌های انفجاری بسیار قوی برای نفوذ به تاسیسات هسته‌ای ایران که در حدود 25 متر زیر زمین ساخته شده‌اند استفاده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین