کد خبر: ۵۷۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۶

دیدار سولانا و هادلی در مورد ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ خاویر سولانا،‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با استفان هادلی، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفت‌وگو می‌کند. بنابر اخبار منتشر شده در این دیدار که در بروکسل صورت می‌گیرد طرفین قصد دارند در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران و سایر مسائل بین المللی مانند افغانستان، آفریقا، خاورمیانه و کشورهای غرب بالکان به بحث و گفت‌وگو بپردازند. 

در بیانیه‌ای که توسط دفتر خاویر سولانا منتشر شده آمده است: این دیدار فرصتی را فراهم می‌آورد تا درمورد شماری از مسایل بین‌المللی مورد علاقه‌ طرفین، از جمله ایران، خاورمیانه، افغانستان، کشورهای غرب بالکان و آفریقا بحث و تبادل نظر شود.

دیدار امروز سولانا با مشاور امنیت ملی آمریکا در شرایطی صورت می‌گیرد که وی مذاکرات اخیرش با علی لاریجانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ صورت گرفت را «خوب و سازنده» توصیف کرد. منوچهر متکی، وزیر خارجه روز دوشنبه در تهران گفت که اگر مداخلات سیاسی، گفت‌و‌گوهای لاریجانی و سولانا را بر هم نزند، این امکان وجود دارد که آنها به نتیجه‌ مناسبی دست یابند. 

انتشار خبر دیدار سولانا و هادلی توسط دفتر سولانا در شرایطی صورت می‌گیرد که تونی اسنو، سخنگوی کاخ سفید نیز روز گذشته با تائید سفر هادلی به بروکسل گفت که نمی‌تواند قطعا در مورد این موضوع اظهار نظر کند که آیا در این دیدار گفت‌وگوی خاصی در مورد ایران انجام می‌شود یا خیر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین