کد خبر: ۵۷۸۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸
فعالان بازار ارز افزایش عرضه ارز خبر دادند

دور جدید کاهش قیمت ارز در بازار کلید خورد

ریزش قیمت دلار در بازار تحت تاثیر اجرای دور جدید سیاست‌های بانک مرکزی،امروز آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
همتی در دو روز گذشته تاکید کرده است بانک مرکزی تدابیری برای تعدیل قیمت ارز در دستور کار قرار داده است. هر چند وی هدف‌گذاری قیمتی اعلام نکرده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار توانایی کاهش بیشتر قیمت را داراست.

 بر این اساس برخی از صرافان می‌گویند کاهش قیمت‌ها تا یازده هزار تومان محتمل است.

 ریزش ساعت به ساعت قیمت‌ها در بازار سبب شده است دلالان برای فروش وارد میدان شوند. قیمت‌ها در بازار آزاد نسبت به روز یکشنبه تا هزار تومان کاهش تجربه کرده است.

 بر این اساس هر دلار در صرافی ها به قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می شود که نسبت به ساعات ابتدایی روز صد تومان کاهش را نشان می‌داد.در بازار آزاد نیز قیمت هر دلار به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده بود.این رقم نسبت به روز گذشته کاهشی محسوس را نشان داد.عصرهنگام اما این ریزش دوباره تداوم یافت تا هر دلار در صرافی ها ۱۲هزار و ۷۰۰ تومان قیمت بخورد.

در عین حال فاصله قیمتی دلار در بازار آزاد با قیمت دلار در صرافی ها کاهش یابد و این ارز در بازار به قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان تیز خرید و فروش شود.گعده هایخیابانی دلالان نشان می داد اغلب آنها در صدد یافتن پاسخی درباره میزان اثرگذاری سیاست تازه بانک مرکزی هستند . ریزش قیمت ها دلالانی که طی روزهای گذشته با فضاسازی از عرضه ارزهای خودداری می کردند تا به مخاطب القا کنند قیمت به سرعت در حال افزایش است،امروز برای فروش وارد میدان شدند.

پیش از این خبرها از افزایش عرضه ارز در بازار طی اسفند ماه حکایت داشت. به نظر می رسد آنچه صرافان سیاست جدید بانک مرکزی می خوانند در همین قالب محقق شده است.بسیاری از فعالانی هزار ارز اما می گویند امروز مراجعات به بازار افزایش یافته بود اما خرید و فروش در کف انجام شد چرا که برخی معتقد بودند قیمت ها در روزهای آتی برگشت دارد.

روز دوشنبه اما فعالان بازار از پیش بینی وضعیت بازار خودداری می کردند و می گفتند فعلا بازار قابل پیش بینی نیست.

قیمت ارز هر چند کاهشی نزدیک به هزار تومان را شاهد است اما نسبت به سال گذشته رشدی چند برابری را تجربه کرده است.

 افزایش قیمت ارز دی ماه سال گذشته آغاز شد و هنوز بازار ارز مهار نشده است.بانک مرکزی البته اختیارات ویژه‌ای را برای مدیریت بازار ارز در اختیار گرفته است.

 هر چند برخی از افزایش عرضه خبر می دهند اما مشکلات بانک مرکزی و صادرکنندگان غیر نفتی هنوزپابرجاست به طوری که همتی تاکید کرده است ۷۰ درصد ارز صادرات غیرنفتی هنوز به چرخه اقتصاد بر نمی‌گردد.

منبع: خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین