کد خبر: ۵۷۸۶۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱

پیام تسلیت به مناسبت درگذشت احمد ابومحبوب

بنیاد فرهنگی و هنری شیون فومنی در پی درگذشت دکتر احمد ابومحبوب استاد دانشگاه و عضو هیات امنای بنیاد شیون فومن پیام تسلیتی صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بنیاد فرهنگی و هنری شیون فومنی در پی درگذشت دکتر احمد ابومحبوب استاد دانشگاه و عضو هیات امنای بنیاد شیون فومنی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت به شرح ذیل است: 

خبر درگذشت دکتر احمد ابومحبوب، استاد ادبیات فارسی دانشگاه، مؤلف، پژوهشگر، مترجم و منتقد ادبی موجب تأثر و تألم فراوان گردید.


در شیشه ی شبنم آفتابت نکنند               می تابی و آیینه حسابت نکنند
تا سینه برازنده ی زخمی نکنی              بر قله ی عاشقی عقابت نکنند
                                                                               (شیون فومنی)

دکتر احمد ابومحبوب از استادان فرزانه ی همروزگار ما بودند که با پرورش شاگردان زبده،تألیف و پژوهش و ترجمه آثار ارزنده ی ادبیات کلاسیک و ادبیات معاصر خدمات مانایی را به جامعه ی دانشگاهی و ادبی کشور هدیه دادند.

پیام تسلیت حامد فومنی در پی درگذشت احمد ابومحبوب

تواضع، صداقت، بی دریغی، آزادگی و وارستگی از ویژگی ها و کمالات این استاد برجسته ی ادبیات بود که در کنار علم و دانش و پژوهش های ادبی، وی را در زمره ی یکی از نوادر استادان خوشنام و نامدار زبان و ادبیات فارسی به جامعه ی دانشگاهی کشور معرفی کرد.

عشق به انسانیت، عشق به فرهنگ و عشق به میهن همواره محور تمام سابقه ی فعالیت علمی - فرهنگی شان بود. آموزه های ایشان و آثار ادبی و پژوهشی ارزشمندشان، از منابع و مآخذ قابل استناد و مورد توجه استادان، پژوهشگران و دانشجویان ادب فارسی بوده است. 

از میان آثار ارزشمند این استاد اخلاق و آداب می توان از «تصحیح دیوان اوحدالدین کرمانی، ساخت زبان فارسی، کالبدشناسی نثر،عروض و قافیه و نقد ادبی، ترجمه فرهنگ چهار زبانه علوم اجتماعی،گهواره ی سبز افرا، در های و هوی باد و... »بی شمار مقالات ادبی و پژوهشی بین المللی و ملی نام برد.

زنده یاد استاد احمد ابومحبوب از معدود شیون شناسان مسلّم روزگار ما بود. او علاوه بر تحلیل و تشریح علمی و موشکافانه ی آثار گیلکی و فارسی شیون فومنی،با استاد راهنمایی پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان زبان و ادبیات فارسی و نوشتن مقالات متعدد  سهم بسزایی در معرفی،تحلیل و تشریح علمی اشعار گیلکی و فارسی شیون فومنی در دانشگاه های کشور داشته است.

از سوی بنیاد فرهنگی و هنری شیون فومنی ضمن ابراز همدردی با خانواده ی محترم استاد احمد ابومحبوب، درگذشت این چهره ی سرشناس و نامدار ادبیات معاصر و عضو هیأت امنای بنیاد شیون فومنی را به جامعه ی دانشگاهی کشور، اهالی قلم و فرهنگ و شاگردان وفادارش  تسلیت عرض می نماید.


حامد فومنی
رییس بنیاد فرهنگی و هنری شیون فومنی



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
0
خدا رحمتش کنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین