کد خبر: ۵۷۸۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

گوآیدو: فشارها تازه آغاز شده است/مادورو درخواست برگزاری تظاهرات ضد امپریالیستی کرد

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا وعده داد که فشارها بر رئیس جمهوری این کشور را افزایش دهد.نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا هم در مقابل قول داد "اقلیت دیوانه‌ای" که می‌خواهد او را از قدرت کنار بزند را شکست دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا به خبرنگاران گفت: دولت کاراکاس غرقه در تناقضات است و نمی‌داند که چگونه به مردم ونزوئلا پاسخ دهد. آنها فکر می‌کنند که فشارها به آخر رسیده اما این تازه آغاز ماجراست.

گوآیدو گفت: بخش دولتی بسیاری از حقوق خود را از دست داده و ما دیگر گزینه‌ای جز نافرمانی مدنی نداریم.

این اظهارات از سوی گوآیدو در حالی مطرح شده که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به حامیانش تاکید کرد تا روز شنبه برای مقابله با اعتراضات جدید از سوی گوآیدو به راهپیمایی‌های ضد امپریالیستی دست بزنند.

مادورو در جمع حامیانش از زمان بازگشت گوآیدو به کشور گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، ما در مقابل توطئه و باج خواهی پیروز هستیم اگرچه یک اقلیت دیوانه به انزجار و نفرت خود ادامه می‌دهند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا قول داده است "اقلیت دیوانه‌ای" که می‌خواهد او را از قدرت کنار بزند را شکست دهد.

مادورو در مراسمی به مناسبت ششمین سالگرد درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور قبلی ونزوئلا گفت: "این که یک اقلیت دیوانه با نفرت و تلخی رفتار می کند، مشکل آنهاست. ما به آنها توجه نمی کنیم، هم میهنان."

او افزود: ما آنها را در جا خشک خواهیم کرد، کار آنها، اتحاد ملی آنها را. بگذارید اقلیت دیوانه به رفتار تلخ خود ادامه دهد، ما آنها را مغلوب خواهیم کرد. برای چاوز چنین می کنیم، برای تاریخ بزرگ کشورمان این کار را می کنیم.

او در برابر گروهی از نظامیان خواستار "راهپیمایی های ضدامپریالیستی در بزرگداشت روز ضدامپریالیستی بولیواری" در روز شنبه شد.

درحالی که بیش از ۵۰ کشور گوایدو را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت شناخته‌اند، مادورو که از حمایت چین، روسیه و کوبا برخوردار است تاکید دارد که تنها رئیس جمهور مشروع کشور است.

در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد که اپوزیسیون ونزوئلا از سیتی بانک آمریکا خواسته تا فروش طلا برای بازپرداخت وام گرفته شده از سوی دولت مادورو را برای ۱۲۰ روز به تأخیر بیندازد.

مشاوران گوآیدو با مقام‌های این بانک دیدار داشتند تا از آنها بخواهند فروش این طلاها را به تأخیر بیندازند.

یکی از منابع مطلع اعلام کرده که این بانک هنوز به مشاوران گوآیدو درباره پذیرش یا عدم پذیرش این درخواست پاسخی نداده است.

این درخواست بخشی از استراتژی اپوزیسیون ونزوئلا برای تضمین دارایی‌های خارجی این کشور و جلوگیری از فروش آنها توسط دولت مادورو است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین