کد خبر: ۵۷۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۶

دیدار بان کی‌مون و البرادعی درمورد ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری رسمی فرانسه در گزارشی اعلام کرد که بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه با محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران مذاکره می‌کند. طبق اخبار منتشر شده این دیدار قبل از ارائه گزارش البرادعی به شورای امنیت سازمان ملل متحد و شورای حکام آژانس در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد. 

انتظار می‌رود که البرادعی در گزارش خود بطوررسمی تائید نماید که ایران برخلاف خواسته شورای امنیت سازمان ملل به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد و بدین ترتیب راه را برای تحریم‌های شدیدتر علیه تهران هموار سازد.

دیدار بان کی‌مون با البرادعی در شرایطی صورت می‌گیرد که دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه از ایران خواست در موضع خود تجدیدنظر كند و به میز مذاكره بازگردد. وی در این خصوص گفت که ایران باید با پذیرفتن اجرای قطعنامه 1737 شورای امنیت مسیر پیدا کردن یک راه حل مسالمت آمیز بر سر برنامه هسته‌ای‌اش را هموار ‌می‌کند.

بان‌کی‌مون در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه آلمان در برلین گفت: «من مصرانه به ایران توصیه می‌کنم که از خواسته شورای امنیت تبعیت کند تا وضعیت موجود پیچیده‌تر نشود».

 فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان نیز در این کنفرانس گفت: ما هنوز امیدواریم که ایران نشانه‌های مثبت و مطمئن برای حل این مساله از خود نشان دهد و یک تصمیم قابل قبول اتخاذ کند. وزیر خارجه آلمان افزود: هنوز این شانس برای ایران وجود دارد که به میز مذاکرات بازگردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین