کد خبر: ۵۷۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۵

ایران هنوز فرصت دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ملیسا فلمینگ سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به آماده شدن گزارش محمد البرادعی مدیرکل این آژانس در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: با این حال تهران هنوز برای تغییر سیاست در برنامه هسته‌ای‌اش فرصت دارد. بنا به گفته وی اگر تغییری در سیاست‌های ایران ایجاد شود البرادعی مساله را به طور شفاهی به اطلاع اعضا شورای حکام خواهد رساند.
فلمینگ گفت: البرادعی همزمان گزارش خود را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه می‌دهد. وی در گفت‌وگو با رادیو آمریکا گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده، ایران هنوز نشانی از سازش نشان نداده و قطعنامه 1737 شورای امنیت را غیرقانونی و فعالیت هسته‌ای خود را صلح‌آمیز خوانده است. 

بنا به گفته فلمینگ با این وجود اگر تغییری در سیاست‌های ایران ایجاد شود البرادعی پس از ارائه گزارش خود می‌تواند به طور شفاهی اعضا شورای حکام را در جریان قرار داده و امکانی برای مذاکره بیابد.
وی گفت: با اینکه البرادعی گزارش خود را آماده کرده است اما همچنان به مذاکره و گفت‌وگو با ایران ادامه می‌دهد. 

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به دیدار البرادعی و لاریجانی گفت: نمی‌توانم در مورد جزئیات این ملاقات توضیحی بدهم اما تا پنجم مارس و حتی اگر ممکن باشد بعد از آن نیز البرادعی به مذاکره با ایران در مورد برنامه هسته‌ای‌اش ادامه خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین