کد خبر: ۵۷۸۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱

بهره‌برداری راه‌آهن قزوین- رشت با حضور روحانی+عکس

همزمان با سفر روحانی، رییس جمهور پس از سالها انتظار مردم گیلان به سر آمد و قطار به رشت رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
سرانجام پس از 13 سال راه آهن رشت قزوین با حضور روحانی، رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

طول این راه آهن 164 کیلومتر بوده که شامل حدود 9 کیلومتر پل و 28 کیلومتر تونل است و از لحاظ محل اجرایی و عبور از کوه‌های البرز و پیچیدگی کارهای مهندسی یک ابر پروژه عمرانی است که طولانی‌ترین پل ریلی و سخت‌ترین بخش کریدور شمال به جنوب کشور در این مسیر واقع است.

این راه آهن از ایستگاه سیاه چشمه در شهرستان قزوین شروع و قبل از شهرستان تاکستان از راه آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از کوهین – شیرین سو به سمت شهرستان‌های لوشان و منجیل ادامه مسیر داده و با گذشتن از شهرستان‌های رودبار، امامزاده‌هاشم به شهرستان رشت ادامه مسیر می‌دهد و داری 6 ایستگاه در شهرهای مختلف می‌باشد که شاخص‌ترین ایستگاه آن در شهر رشت با زیر بنای 8500 متر احداث شده است.

این پروژه، بزرگترین و موثرترین شبکه ریلی کشور بوده که در راستای برنامه ریزی دولت برای اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور اجرایی گردیده است و با این اتصال، رشت بیست‌ودومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شد.

نخستین مسافران قطار گیلان پس از افتتاح رسمی، 120 نفر از خانواده معزز شهدا هستند که عازم مشهد مقدس می‌شوند. همچنین در هفته‌های ابتدایی هر دو روز یکبار قطار از رشت به سمت تهران حرکت کرده و نیز یکبار در هفته مسافران را به مشهد مقدس می‌رساند.

راه آهن رشت ۱,۸۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته که دولت یازدهم و دوازدهم ۱,۳۰۰ میلیارد تومان آن را تامین کرده است.


منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین