کد خبر: ۵۷۸۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

کاهش جنگل‌های مازندران

مدیرکل منابع طبیعی مازندران –ساری از کاهش بیلان سفره های آب زیرزمینی در مازندران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن موسوی تاکامی  در مراسم  روز درختکاری و هفته منابع طبیعی که در پارک قائم ساری برگزار شد با اشاره به اینکه مدیریت بیش از 10هزارهکتار از عرصه های جنگلی مازندران به عهده شهرداری‌ها است، اظهار کرد: کاهش جنگل‌های استان از معضلات مهم زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و آب و هوایی ناشی از تولید گازهای گلخانه ای جهان را به سمت بحران های زیستی پیش می برد، تصریح کرد: بیش از 600 میلیون تن گازهای گلخانه‌ای در کشور تولید می شود که اگر جلوی تولید این گازها گرفته نشود شرایط سختی در آینده خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران -ساری با اشاره به بحران آب در دهه اخیر یادآور شد: در عصر جدید  با توجه به بارش های کم و کمبود آب هر کشوری بتواند 20 تا 40 درصد از آب‌های تجدیدپذیرخود را استفاده کند، حیات را در کشور خود تضمین کرده در غیر این صورت خشکسالی و بحران آب امری اجتناب ناپذیر است.

موسوی با اشاره به اینکه در استان مازندران بیلان سفره‌های آب زیرزمینی رو به کاهش و منفی است، خاطرنشان کرد: با صرفه‌جویی در منابع آبی می‌توان جلوی خشکسالی و بحران ها را گرفت.

وی در خاتمه اظهارکرد: در هفته منابع طبیعی بیش از یک میلیون ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید و توزیع شده است تا فرهنگ کاشت درخت در این استان نهادینه سازی شود.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز در این مراسم  اظهارکرد: طرح مازندران در استان برای پاکیزه نگه داشتن محیط زیست با همکاری مردم مدتی است که آغاز شده و امیدواریم تا با این طرح، فرهنگ حفظ محیط  زیست در این منطقه نهادینه سازی شود.

وی با بیان اینکه باید در قالب زراعت چوب به توسعه فضای سبز در استان بپردازیم، تصریح کرد: زمین‌های بلا استفاده برای کشت و غرس نهال  باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین