کد خبر: ۵۷۸۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

سفیر جدید عراق در تهران رونوشت استوارنامه‌ خود را تسلیم ظریف کرد+عکس

«سعد عبدالوهاب جواد قندیل» سفیر جدید عراق در تهران رونوشت استوارنامه‌ خود را تسلیم ظریف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«سعد عبدالوهاب جواد قندیل» سفیر جدید عراق در ایران بعدازظهر امروز (چهارشنبه)‌ با محمدجواد ظریف دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کرد. وی جایگزین راجح الموسوی شده است.

در پی رفتار نامناسب راجح الموسوی با شهروندان عراقی در ایران در طی مراسمی در شهریور ماه سال جاری، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه سابق عراق، دستور بازگشت سریع الموسوی به عراق را صادر کرد. 

سفیر جدید عراق در تهران رونوشت استوارنامه‌ خود را تسلیم ظریف کرد+عکس

 محجوب سخنگوی وزارت امور خارجه عراق همان زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه بابت رفتار غیرمسئولانه سفیر عراق در تهران با شهروندان عراقی، متاسف است.

از آن زمان سفارت عراق در تهران در سطح کاردار اداره شد و اخیرا قندیل به عنوان سفیر جدید در ایران منصوب شده است.

سفیر جدید عراق در تهران رونوشت استوارنامه‌ خود را تسلیم ظریف کرد+عکس

تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید عراق به وزیر خارجه ایران در حالی صورت می‌گیرد که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در طی دوران ریاست جمهوریش قرار است هفته آینده به عراق سفر کند.

امروز «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز در تهران حضور دارد و ضمن دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز ملاقات و گفت‌وگو کرد.

سفیر جدید عراق در تهران رونوشت استوارنامه‌ خود را تسلیم ظریف کرد+عکس

محمد الحلبوسی در دیدار با شمخانی خاطرنشان کرد: ایران نقش مهمی در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه دارد و شکست جریان تروریسم تکفیری بدون حضور و ایفای نقش فعال ایران ممکن نبود. 

رئیس پارلمان ملی عراق با تقبیح استفاده از اهرم تحریم یکجانبه علیه کشورها خاطرنشان کرد:به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد که از خاک عراق برای اقدام بر علیه کشور دیگر استفاده کند.

از سوی دیگر «نزار خیرالله» معاون سیاسی وزیر خارجه عراق نیز در تهران حضور دارد و با «مرتضی سرمدی» قائم مقام وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد.

منبع: فارس


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین