کد خبر: ۵۷۹۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

گزارش وال استریت ژورنال از عملیات‌های هکرهای ایرانی

آمریکا می‌گوید ایران می‌تواند از اطلاعاتی که در حملات سایبری به دست می‌آورد، برای پیشرفت تکنولوژیک خود در زمینه اقتصادی و نظامی بهره ببرد.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از شرکت نرم افزارسازی مایکروسافت گزارش داده است که عملیات هکرهای ایرانی برای نفوذ در سیستم ها، کسب و کارها و دولت های اطراف جهان صدها میلیون دلار خسارات به بار آورده است.

محققان مایکروسافت گفتند که هکرها در این عملیات اسراری را به سرقت بردند و داده های شبکه های کامپیوتری را بعد از هدف گرفتن هزاران نفر در حدود ۲۰۰ شرکت طی دو سال گذشته پاک کردند.

وال استریت ژورنال نوشت که مایکروسافت "هولمیوم" را سرمنشا این حملات می داند، گروهی که به ایران متصل است. به گفته این شرکت بخشی از این عملیات توسط گروه ایرانی دیگری به نام "ای پی تی۳۳" برای "هولمیوم" انجام شد.

جان لمبارت، مدیر مرکز شناسایی تهدید در مایکروسافت، به این روزنامه گفت که این حملات "رویدادهایی به شدت بی‌ثبات کننده بوده‌اند."

این گزارش نوشت که هکرها از جمله شرکت‌های نفت و گاز، سازندگان ماشین آلات سنگین و مجموعه های بین المللی در عربستان، آلمان، بریتانیا، هند و آمریکا را هدف گرفتند.

در سال ۲۰۱۷ شرکت امنیتی "فایرآی" گروه "ای پی تی۳۳" را مسئول انتشار بدافزار مخربی که سازمان هایی در خاورمیانه و سایر مناطق را هدف گرفت دانسته بود.

آمریکا در سال های اخیر بارها در مورد خطر حملات سایبری ایران هشدار داده است.

اداره اطلاعات ملی آمریکا مرداد ماه گذشته - ژوئیه ۲۰۱۸ - با انتشار گزارشی، ایران را در کنار چین و روسیه، یکی از "توانمندترین و فعالترین" بازیگران حوزه جاسوسی تجاری خواند که تهدیدی سایبری برای آمریکا قلمداد می‌شوند.

آمریکا می‌گوید ایران می‌تواند از اطلاعاتی که در حملات سایبری به دست می‌آورد، برای پیشرفت تکنولوژیک خود در زمینه اقتصادی و نظامی بهره ببرد.

آن گزارش به خصوص حملات چند گروه هکری ایرانی به صنایع نظامی، هوایی و انرژی در آمریکا را برجسته کرد.

براساس آن گزارش ایران پیش از این در زمینه جاسوسی تجاری عمدتا رقبای منطقه‌ای خود را هدف می‌گرفت، اما از سال ۲۰۱۷ میلادی حملات سایبری متعددی را علیه افراد و نهادهایی در آمریکا انجام داده است.

اداره اطلاعات ملی آمریکا معتقد است ایران برای کاهش اتکای اقتصادی به نفت، به دنبال رشد صنایع غیرنفتی است، که سرقت اطلاعات از طریق نفوذ سایبری می‌تواند به این هدف کمک کند و این توانایی را به ایران بدهد که شکاف تکنولوژیکش با کشورهای غربی را پایین بیاورد.

در مقابل واشنگتن به انجام حملات سایبری علیه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران مظنون است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین