کد خبر: ۵۷۹۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

رویترز: هند سطح واردات نفت خود از ایران را حفظ می کند

هند که در حال مذاکره با آمریکا برای تمدید معافیت از تحریم ها است، قصد دارد میزان واردات نفت خود از ایران را که 300 هزار بشکه در روز است همچنان حفظ کند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که هند قصد دارد با تمدید معافیت از تحریم های واشنگتن، سطح واردات نفت خود از ایران را حفظ کند.

رویترز در تارنمای رسمی خود به نقل از دو منبع آگاه نوشت هند که در حال مذاکره با آمریکا برای تمدید معافیت از تحریم ها است، قصد دارد میزان واردات نفت خود از ایران را که 300 هزار بشکه در روز است همچنان حفظ کند.

یک مقام ارشد هندی اوایل سال 2019 گفت که این کشور با وجود آنکه واردات نفت از ایران را کاهش داده، برای تمدید معافیت دریافتی از آمریکا مذاکره می کند.

هند در مذاکرات خود با آمریکا خواستار حفظ میزان واردات ماهانه 1.25 میلیون تن معادل روزانه 300 هزار بشکه نفت از ایران است.

تقاضای دهلی نو برای حفظ حجم واردات نفت خود از ایران در حالی است که آمریکا اعلام کرده سیاستش رساندن صادرات نفت ایران به صفر است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال جاری خروج کشورش از برجام را اعلام کرد و تحریم های رفع شده از سوی این توافق را بازگرداند.

دولت ترامپ با شکست در سیاست به صفر رساندن صادرات نفتی ایران مجبور شد به هشت خریدار عمده نفت ایران معافیت دهد.

چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان کشورهایی هستند که از تحریم های نفتی علیه ایران معاف شده اند.

مذاکرات هند برای تمدید معافیت از تحریم ها به دلیل تعطیلی بخش هایی از دولت آمریکا در اوایل سال جاری میلادی کند شد اما به گفته منابع رویترز، این مذاکرات از سر گرفته شده و هند می خواهد پیش از انتخابات سراسری ماه مه (اردیبهشت ماه) موضوع مشخص شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین