کد خبر: ۵۷۹۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

واکنش ایران به بیانیه «کمیته چهار جانبه وزرای خارجه اتحادیه عرب»

این کشورها نمی‌توانند با اتخاذ چنین سیاست‌هایی، خود را از مسئولیت و پاسخگویی در قبال سیاست‌های مخرب شأن در ایجاد، تداوم و فرسایشی شدن بحران‌هایی مانند بحران یمن و فاجعه انسانی در این کشور رها کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه پایانی نشست «کمیته چهار جانبه وزرای خارجه اتحادیه عرب» گفت: بیانیه‌های فاقد ارزش و غیرسازنده این کمیته هیچ حاصل و دستاوردی جز تعمیق بی اعتمادی هر چه بیشتر و افزایش شکاف در روابط میان کشورهای منطقه نخواهد داشت. کشورهای عضو این کمیته به خوبی واقفند که این بیانیه دیدگاه همه کشورهای منطقه نیست و تنها منعکس کننده نگرش خاص برخی کشورهاست.

بهرام قاسمی افزود: هر چهار کشور عضو این کمیته خوب می‌دانند جمهوری اسلامی ایران تحت تأثیر چنین اقدامات خصومت آمیز مبتنی بر توهم مزمن، قرار نمی‌گیرد و سیاست مستقل خود در مخالفت با تجاوز به یمن، مبارزه با تروریسم و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را تغییر نخواهد داد و در مقابل معتقد است کشورهای منطقه باید در مسیر ایجاد امنیت پایدار و مبتنی بر همکاری‌های جمعی با تمامی کشورهای این منطقه حرکت کنند؛ آنان باید سیاست‌های خصومت، تحریم، محاصره، تلاش برای حذف یک کشور از معادلات منطقه‌ای و تجاوز نظامی را کنار بگذارند و هزینه‌های خود را به جای اقدامات غیرسازنده، صرف اعتمادسازی و شکل دهی ساختارهای جامع منطقه‌ای برای همکاری بین تمامی کشورها کنند.

وی در در پایان تاکید کرد: این کشورها نمی‌توانند با اتخاذ چنین سیاست‌هایی، خود را از مسئولیت و پاسخگویی در قبال سیاست‌های مخرب شأن در ایجاد، تداوم و فرسایشی شدن بحران‌هایی مانند بحران یمن و فاجعه انسانی در این کشور رها کنند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین