کد خبر: ۵۷۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۹

خشنودی مرکل و شیراک از فشار بر ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ژاک شیراک، رئیس جمهور فرانسه در دیدار با یکدیگر پرونده هسته‌ای ایران و بحران مالى شرکت هواپيماسازى ایرباس را مورد بحث و بررسی قرار دادند. به گزارش خبرگزاری رسمی فرانسه، سران دو کشور بعد از این دیدار در یک کنفرانس خبری مشترک از پیوستگی جامعه بین المللی برای محکوم کردن مخالفت ایران با درخواست‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ابراز خشنودی کردند. مرکل و شیراک همچنین از سران ایران خواستند تا در مناقشه اتمى خود سياستى مصالحه‌جويانه در پيش بگیرند و به غنى‌سازى اورانيوم خاتمه بدهند. 

خبرگزاری آلمانی دویچه نیز در گزارشی در این خصوص به نقل از آنجلا مرکل نوشت: از یک سو باب مذاکره با ایران همچنان باز است اما از سوی دیگر گزارش جدید محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران به تعهدات خود عمل نکرده است. 

مرکل افزود: به همین خاطر معتقدم آنچه مورد استقبال قرار خواهد گرفت این است که مساله بار دیگر به شورای امنیت کشانده شود. مرکل همچنین گفت که دولتمردان ایران می‌توانند با پذيرش مفاد قطعنامه ۱۷۳۷ به پشت ميز مذاکره بازگردند. 

برنامه اتمى ايران و راهکار برخورد با دولتمردان اين کشور پس از پايان اولتيماتوم تعيين شده در قطعنامه ۱۷۳۷ شوراى امنيت به يکى از موضوعات اصلى سياست بين‌الملل بدل شده است. نگاه سياستمداران کشورهاى غربى در تماسهاى ديپلماتيک خود از جمله معطوف به همين موضوع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین