کد خبر: ۵۷۹۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

نوبت‌دهی اینترنتی در بیمارستان‌ها از سال آینده

معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای نوبت‌دهی اینترنتی، به همراه نظام ارجاع الکترونیک در شش استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای نظام ارجاع الکترونیک و نوبت‌دهی اینترنتی در شش دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مازندران، بابل، زنجان، گیلان و تبریز در سال آینده، گفت: در حال حاضر هم نوبت‌دهی اینترنتی را در مراکز درمانی داریم و بیماران می‌توانند از این طریق برای دریافت نوبت اقدام کنند، اما آنچه مدنظرمان است این است که نوبت‌دهی اینترنتی و الکترونیک را همراه با نظام ارجاع پیش بریم.

وی با بیان اینکه اجرای نوبت‌دهی الکترونیک در قالب نظام ارجاع الکترونیک از اولویت‌های کاری ما در این شش استان است، افزود: امیدواریم بتوانیم در بستر نظام ارجاع، نسخه نویسی الکترونیک، نوبت‌دهی اینترنتی و استحقاق‌سنجی خدمت را هم پیش بریم. در استحقاق‌سنجی خدمت، مشخص می‌شود که آیا بیمار به یک خدمت نیاز دارد یا خیر؟.

جان‌بابایی ادامه داد: بر این اساس زیرساخت‌های الکترونیک برای شش دانشگاه علوم پزشکی ذکر شده، آماده شده است. در این استان‌ها، کنار پزشک خانواده، نظام ارجاع الکترونیک، نوبت‌دهی الکترونیک و استحقاق‌سنجی خدمتی را انجام می‌دهیم. البته در سایر استان‌ها هم زیرساخت‌هایی داریم، اما این شش استان پیش‌رو هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: فرآیند کار به این صورت است که بیمار به پزشک خانواده مراجعه می‌کند، پزشک خانواده یا پزشک سطح یک، خدماتی را که می‌تواند و در حیطه مسئولیتش است، برای بیمار انجام داده و در صورتیکه بیمار به دریافت سطح بالاتری از خدمات نیاز داشته باشد، پزشک سطح یک، علاوه بر اینکه او را به سطح بالاتر ارائه خدمت ارجاع می‌دهد، ‌ برایش به صورت اینترنتی و الکترونیکی نوبت هم می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
چرا وزارت از نوبت دهی سیستم شایسته
غافل است .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین