کد خبر: ۵۷۹۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

بازار عید در سکوت و آرامش/ دیگر خرید نشاط ندارد

رئیس اتاق اصناف و بازاریان اسلام‌ آبادغرب گفت: بازار عید این شهرستان به علت گرانی اجناس چندان رونقی ندارد و همچنان در وضعیت آرام به‌سر می‌برد.
آفتاب‌‌نیوز :
در روزهای پایانی سال متاسفانه اوضاع قیمت‌ها در بازار اصلا مساعد نیست،گرانی در گرانی به اوج خود رسیده، به هر محصول و خدماتی که دست بزنیم با گرانی‌های عجیب و غریب آن رو به رو می‌شویم، افزایش باور نکردنی قیمت محصولات غذایی و پوشاک تا آجیل و خشکبار همه این‌ها در طول کمتر از یک‌سال اتفاق افتاد و هیچ کس هم نمی‌داند این حجم از گرانی‌ها قرار است تا کجا ادامه پیدا کند.

هر روز از افزایش قیمت یک محصول خبر می‌رسد که جدید‌ترین آن‌ها افزایش قیمت قند و شکر است، واقعا یک کارگر با حقوق ماهانه یک تا 2 میلیون چطور می‌تواند عید امسال را بگذراند، خرید این روزها با این حجم از گرانی‌ها دیگر نشاط ندارد، مسؤولان در این راستا تنها وعده و وعید می‌دهند.

با توجه به گرانی‌های احتمالی برخی اجناس و کالاها طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 97 با استفاده از توان بازرس‌ها و کارشناسان بازرسی در سطح استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور مورد احتیاج است.

مشکلات کشور هر چه که باشد و هر چقدر که زیاد باشد مسؤولان باید بدانند که مردم از آن‌ها توقع دارند با وعده و وعید اینکه مردم تحمل کنند، مشکل حل نمی‌شود.

بازار اسلام‌ آبادغرب در وضعیت آرام و در رکود است، رئیس اتاق اصناف و بازاریان این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص،اظهار داشت: بازار به علت گرانی اجناس چنان رونقی ندارد، بازار با عدم نقدینگی مواجه شده  و مردم از نظر قدرت مالی ضعیف و توانایی خرید ندارند.

محمود مصطفایی تصریح کرد: از بهمن‌ماه تاکنون 671 فقره بازرسی، 90 فقره شکایت مردمی، 21 فقره پرونده با 92 میلیون ریال جریمه به اداره تعزیرات شهرستان ارجاع داده شده است.

*اکیپ‌های نظارت بازار تا پایان تعطیلات حضور دارند

وی با اشاره به گشت‌های بازرسی در سطح منطقه، ادامه داد: 2 اکیپ نظارتی و 2 اکیپ نامحسوس در گشت‌های صبح و بعد از ظهر در حال گشت‌زنی در بازار عید شهرستان هستند و با گران‌فروشان نیز تعارفی نداریم موارد تخلف بعد از روال قانونی و تشکیل پرونده به دستگاه‌های قضایی ارجاع داده خواهد شد

مصطفایی تاکید کرد: تمامی مسوولان اتحادیه‌ها موظف به سرکشی و نظارت و ارسال درصد سود برای واحد‌های خود هستند، بازرسان ما در ایام تعطیل و تا 15 فروردین نظارت‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

*فاکتور‌های فروش را از مغازه‌داران بخواهید

این مسؤول شهرستان در ادامه، گفت: قیمت‌های صوری از نظر قانونی در بازار ممنوع است و بازاری با درصد سود مشخصی رو به رو است مثلا در بخش پوشاک با 20 درصد سود و 2 درصد بابت حمل، کرایه و بارگیری است و اگر مازاد بر آن باشد امری غیرقانونی خواهد بود.

وی از کالاهای اولویت‌دار برای بازرسی گفت و افزود: اجناس خوراکی در اولویت بازرسی‌ها و سرکشی‌ها قرار دارند و دیگر مورد به خبازی‌ها از نظر قیمت و کیفیت اختصاص داده خواهد شد.

مصطفایی تاکید کرد: اگر گرانی با توجه به فاکتورها بود منشا گرانی از مبدا کالا و مرکز تولید است فروشنده موظف است فاکتور کالای بالای 100 هزار تومان را به مشتری نشان دهد و در صورت درخواست مشتری، فروشنده مکلف به ارایه فاکتور هستند.

وی متذکر شد: دستفروش‌ها یکی از بزرگترین آسیب‌ها به علت عدم ساماندهی و عدم بهداشتی بودن برای بازار هستند که در این ماه پایانی آزادانه‌تر نیز عمل می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف و بازاریان اسلام‌آباد غرب در پایان، تاکید کرد: سیب و پرتقال مورد نیاز شب عید مردم خریداری و در سردخانه اسلام آبادغرب نگهداری شده و از 20 اسفند در چندین واحد صنفی مورد تایید توزیع می‌شود.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
2
عید هم دلخوش می خواهد ودلخوش هم می بایست جیبش پر باشد تا بتواند خرید کند نه دلخوش است نه پول درجیب
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین