کد خبر: ۵۷۹۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

خشم ونزوئلا از "شادمانی" آمریکا بابت قطع برق

وزیر امور خارجه ونزوئلا از سیاستمداران نزدیک به دونالد ترامپ که پس از قطع برق در این کشور آمریکای لاتین ابراز شادمانی کردند، انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به اظهارات سیاستمداران آمریکایی گفت: در حالی که جامعه ونزوئلا با آرامش شرایطی را که منجر به خرابکاری در تاسیسات برق این کشور شده پذیرفته است و نیروهای کورپوالک (تامین‌کننده برق ملی) بدون درنگ کار می‌کنند، افراد نزدیک به دونالد ترامپ شادمان هستند و از دستکاری بی‌مهابای حقیقت، با وجود شرایطی که ونزوئلایی در آن به سر می‌برند، لذت بردند.

آریزا در توئیت روز جمعه خودش به توئیت‌های مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که ادعاهایی مبنی بر ایفای نقش واشنگتن در قطع سیستم برق اشاره کرد.

علاوه بر این، مارکو روبیو، از سناتورهای آمریکایی روز پنج‌شنبه در توئیتی نوشت که چند هفته پیش دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا ایگواناها را عامل خرابی در شبکه‌های برق دانست. روبیو همچنین نوشت که ویدیویی دارد که نشان می‌دهد عامل خرابی در ونزوئلا چیست. او همچنین تصویری از یک گودزیلا را منتشر کرد که نفس آتشین داشت! توئیت روبیو به سخنان وزیر انرژی ونزوئلا اشاره داشت که ماه اکتبر عامل قطعی برق ونزوئلا را حیواناتی از جمله ایگواناها دانسته بود که وارد تاسیسات برق می‌شوند.

خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی ونزوئلا جمعه در سخنانی گفت، سناتور روبیو و مایک پامپئو پیش از وقوع قطعی برق از آن مطلع بودند زیرا واکنش آنها به این شرایط بسیار زودهنگام بود. رودریگز تاکید کرد: آنها یک حمله سایبری به سیستم کنترل خودکار داشتند. همه چیز نشان می‌دهد که این یک حمله چند جانبه و خشونت‌بار علیه کل ونزوئلا است. در روزهای آتی، یک هیات به ریاست میچل باچله، کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل به ونزوئلا می‌آید. ما دلایل اثبات این جرایم را به باچله نشان خواهیم داد. ما شکایتی را به او تقدیم می‌کنم تا جهان بداند که باید به حقوق بشر در ونزوئلا احترام بگذارد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین