کد خبر: ۵۷۹۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

کره شمالی: نباید به آمریکا امید بست

روزنامه حزب حاکم در کره شمالی با اشاره به اینکه نباید به امریکا امیدوار بود نوشت: ملت و کشور کره شمالی پس از شکست مذاکرات ویتنام، دیگر امیدی به آمریکا برای لغو تحریم ها ندارد و از این پس راه خود اتکایی را دنبال می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه رودونگ سینمون روز شنبه نوشت: ملت کره شمالی دیگر نمی تواند به آمریکا اعتماد کند با شکست مذاکرات سران در هانوی امیدها بر باد رفت.

این نشریه می نویسد که این شکست و خودداری آمریکا از لغو تحریم ها موید آن است که راه اقتدار و شکوفایی و موفقیت با اتکا به نیروهای خارجی بدست نمی آید و وابستگی به آنها جز تخریب کشور نتیجه ای نخواهد داشت.

روزنامه افزوده است: وقتی امپریالیست به دنبال چیرگی بر کشور است، دیگر نمی توان با آن معامله کرد کره شمالی باید برای موفقیت و دستیابی به استقلال ملی در مقابل امپریالیست و زورگویی ها بایستد و به خود اتکا کند.

آمریکا می گوید: کره شمالی در مذاکرات ویتنام خواستار لغو همه تحریم ها شده بود اما پیونگ یانگ این گفته را تکذیب کرده و آورده است که تنها خواسته بودیم در برابر توقف راکتور هسته ای یانگ بیون، پاره ای از تحریم ها لغو شود.

پس از شکست مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی در ویتنام، آمریکا و کره جنوبی بار دیگر شماری از رزمایش های خود را از سرگرفتند و گفته می شود که کره شمالی هم در حال بازسازی یک سایت موشکی خود است و ناظران بر این باورند که اینها نشانه ای از بازگشت بحران به شبه جزیره کره است.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین