کد خبر: ۵۷۹۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

حمایت وزارت جهاد کشاورزیاز تصویب FATF / راه‌اندازی کانال مالی اروپا و تصویب FATF انتقال کالا‌های کشاورزی را تسهیل می‌کند

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با راه‌اندازی کانال مالی اتحادیه اروپا، فعالیت ما در بخش کشاورزی به ویژه به لحاظ واردات کالا و تجهیزات فنی از اروپا روان‌تر شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده در خصوص تاثیر اجرایی شدن ساز و کار مالی اتحادیه اروپا در بخش کشاورزی اظهار داشت: برای اجرایی شدن ساز و کار مالی اتحادیه اروپا در قالب اینستکس باید در مقابل یک تشکیلاتی در ایران ایجاد شود و تا آنجا که مطلع هستم بانک مرکزی و وزارت امور خارجه به سرعت در حال ایجاد این تشکیلات در راستای اینستکس هستند.

وی تصریح کرد: به رغم ادعای آمریکایی‌ها که بخش غذا و دارو شامل تحریم نمی‌شود، اما به دلیل محدودیت‌هایی که در زمینه انتقال مالی برای واردات محصولات کشاورزی مورد نیاز بوجود آمده، در عمل تحریم‌ها شامل بخش کشاورزی شده است.

بخشنده افزود: مشکلات مربوط به انتقال مالی موجب شده تجار به موقع نتوانند پول محصولات خریداری شده از سایر کشورها را به فروشنده پرداخت کنند و ترخیص کالاهای کشاورزی نیز با تاخیر انجام می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به‌واسطه مشکلات انتقال مالی، هزینه‌های اضافی به ما تحمیل می‌شود که قیمت تمام شده کالاهای وارداتی کشاورزی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: تا کنون تلاش کرده‌ایم با راهکارهای مختلف مشکل انتقال مالی را برای واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز حل کنیم، اما گاهی این مشکلات تاثیرگذار بوده است.

بخشنده همچنین درباره تاثیر تصویب لوایح FATF نیز در حوزه کشاورزی اظهار داشت: مجموعه دولت معتقد است که اگر لوایح FATF به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد و ابلاغ شود به روان شدن و تسهیل در کارها در بخش کشاورزی کمک خواهد کرد.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین