کد خبر: ۵۷۹۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۸
کاندیداهای حزب دموکرات آمریکا:

کنگره به جنگ با ایران رای نمی‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیل ریچاردسون یکی از کاندیداهای حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 با انتقاد شدید از سیاست‌های دولت جرج بوش در مقابل ایران خواستار مذاکرات مستقیم با تهران شد. وی اقدامات آمریکا علیه ایران را «استراتژی جنگ» نامید و با يادآوری این نکته که کنگره حتماً با حمله به ایران مخالفت خواهد کرد، تاکید کرد که این گزینه به نفع هیچ‌کس نیست. 

«بیل ریچاردسون» در مقاله‌ای که روزنامه واشنگتن پست آن را به چاپ رسانده با اشاره به افزایش نیروهای نظامی آمریکا در خلیج‌فارس نوشت: این اقدامات نشان دهنده استراتژی صلح نیست بلکه استراتژی جنگ است، جنگی که کنگره آمریکا به آن رای نخواهد داد. 

وی سیاست‌های کنونی آمریکا را گزینه مناسبی برای واداشتن ایران به همکاری با آمریکا و جامعه بین‌الملل ندانسته و افزود: این سیاست‌ها تنها راهی مناسب برای شروع جنگ است، جنگی که با مصیب‌های بسیاری برای خاورمیانه، آمریکا و تمام دنیا همراه خواهد بود. 

بنا به گفته ریچاردسون، جنگ با ایران اعتبار باقی مانده آمریکا در جامعه بین‌الملل را نیز از بین می‌برد. ریچارد سون در مقابل جنگ، بهترین گزینه را مذاکره مستقیم با تهران می‌داند، گزینه‌ای که از آن به عنوان دفاع دیپلماتیک جامعه بین‌الملل در مقابل ایران یاد کرده است. 

این دیپلمات آمریکایی در عین حال یاد‌آور شد: ما به مذاکره مستقیم نه تنها با ایران بلکه با متحدانمان به ویژه روسیه نیز نیازمندیم. بنا به گفته وی آمریکا با استفاده از مذاکره می‌تواند حمایت روسیه از مشوق‌ها و تنبیهات مورد نظر خود که در نهایت باعث افزایش فشار به ایران و متقاعد شدن این کشور به تعلیق غنی‌سازی می‌شود را بدست آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین