کد خبر: ۵۷۹۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵

تماشای تلویزیون برای کودکان؛ ممنوع

محققان اعلام کردند که تماشای بیش از حد تلویزیون برای کودکان مضر بوده و رشد فیزیکی و تقویت روحیه اجتماعی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق مطالعات جدید، کودکان پیش‌دبستانی که بیشتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند از رشد فیزیکی و تقویت روحیه اجتماعی مناسبی برخوردار نیستند.

براساس گزارش «فیزیک‌سنترال»، یافته‌ها نشان می‌دهند که کودکان 4 ساله‌ای که بیش از حد تلویزیون تماشا می‌کنند، ممکن است با افزایش استرس، ایجاد علائم افسردگی، پرخاشگری و شاخص توده بدنی بالا (سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد یک فرد است) مواجه شوند.

بسیاری از والدین می‌گویند که از تلویزیون به عنوان ابزاری برای سرگرم کردن کودکان استفاده می‌کنند تا خود به انجام اموری مانند تمیز کردن منزل، آماده کردن شام یا رسیدگی به مسائل دیگر بپردازند، اما طبق گفته کارشناسان، این کار مناسب نبوده و می‌تواند برای کودک مضر باشد.

همچنین دانشمندان مشکلات مختلفی را به تماشای تلویزیون ارتباط می‌دهند که از آن جمله می‌توان چاقی دوران کودکی و اختلال کم توجهی-بیش فعالی را نام برد.

از همین رو بهتر است که والدین زمان بیشتری را صرف صحبت و بازی با کودک خود کنند و فعالیت‌های تعاملی دیگری را همراه با او انجام دهند.

طبق گفته آکادمی کودکان آمریکا؛ کودکان زیر دو سال نباید هیچ برنامه تلویزیونی ببینند و کودکان بزرگ‌تر از دو سال نیز می‌توانند حدود یک یا دو ساعت در روز تلوزیون تماشا کنند.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین