کد خبر: ۵۷۹۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

سال آینده بنزین گران خواهد شد؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که قیمت بنزین در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
اسدالله قره‌خانی در توضیح تکلیف قیمت بنزین در سال آینده، اظهار کرد: در زمان بررسی بودجه سناریوهای مختلفی درباره قیمت بنزین مطرح شد که شاه بیت آن دادن سهمیه ۲۴ لیتری به هر ایرانی در طول ماه بود. معنای این طرح این بود که اگر خانواده دو نفری دو ماشین داشته باشند در ماه سهمیه ۵۰ لیتری داشته و باید مابقی نیازشان را از طریق نرخ آزاد تامین کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح آمده بود که به طور میانگین قیمت بنزین آزاد لیتری ۳۰۰۰ تومان محاسبه شود. برای تاکسی‌ها و وانت‌بارها هم مقرر شده بود که در طول سه ماه زیرساخت‌های لازم برای گازسوزکردن این ماشین‌ها فراهم شود که به دلیل نبود زیرساخت و تحمیل هزینه سنگین عملا این اتفاق شدنی نبود.

قره‌خانی ادامه داد: در صورت تصویب این مصوبه شاهد افزایش کرایه‌ها و در ادامه افزایش تورم بودیم البته طراحان بر این موضوع تاکید داشتند که این وضعیت برای کسانی که ماشین ندارند خوب است اما سوال این است که آیا قرار بود این نوع یارانه بنزین به تاجران، ثروتمندان و یا سلطان سکه و ارز هم داده شود؟ این مدل یارانه نقدی بود که شرایط بدتری را به وجود می‌آورد. به دلیل جامع و کامل نبودن این طرح مجلس شورای اسلامی آن را رد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که سال آینده افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت، چون در بودجه نیامده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
1
این مصیبت رابردیگر مصائب بیفزائید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین