کد خبر: ۵۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۷

البرادعی: پنجره فرصت برای ایران باز است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از ارائه گزارش خود در مورد فعالیت هسته‌ای ایران اعلام کرد «پنجره فرصت برای بازگشت ایران به میز مذاکرات همچنان باز است». به گزارش خبرگزاری فرانسه البرادعی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد «تایم اوت» خود گفت: همچنان مایلم مساله هسته‌ای ایران از طریق مذاکره حل شود. وی افزود پیشنهاد من همچنان روی میز است و تا آنجایی که مطلعم هیچ یک از طرف‌ها آن را رد نکرده است. 

البرادعی پیشنهاد خود را «آغاز خوبی» دانست و گفت: باید جزئیات طرح مطرح و در مورد آن مذاکره شود. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطر نشان کرد: ظرف چند هفته آینده، جامعه بین‌الملل احتمالا از طریق شورای امنیت در مورد شرایط بازگشت به میز مذاکره کار خود را آغاز خواهد کرد. 

البرادعی که روز پنج‌شنبه گزارش جدید خود در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران را منتشر کرده گفت علیرغم اینکه ایران از مهلت سازمان ملل استفاده نکرده اما معتقدم همچنان «پنجره‌های فرصت برای ایران و جامعه بین‌الملل جهت از سرگیری مذاکرات وجود دارد». 

وی که پس از دیدار با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد سخن می‌گفت افزود: معتقدم این راهی برای حل طولانی مدت مساله است و ما قطعا تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر شاهد وقوع آن باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین