کد خبر: ۵۷۹۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

پشت پرده "رفتار خطرناک داماد ترامپ در قبال ایران" از نگاه یک استاد آمریکایی

یک استاد دانشگاه و وکیل سابق آمریکایی با طرح این فرضیه که ممکن است جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ آمریکا را در خطر جنگ با ایران قرار دهد به تشریح نفوذ وی در زمینه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
ست آبرامسون، یک استاد دانشگاه نیوهمپشایر روز شنبه تشریح کرد که جرد کوشنر، داماد و از مشاوران دونالد ترامپ، "بزرگ‌ترین خطر داخلی" برای آمریکا به حساب می‌آید.

به گزارش سایت خبری اینکوییزیتر، آبرامسون که مدت زیادی است کوشنر را برای کتابی که در دست تحریر دارد، مورد مطالعه تحقیق قرار می‌دهد، گفت که داماد دونالد ترامپ و مشاور کاخ سفید (جرد کوشنر) اکنون "بزرگ‌ترین خطر داخلی برای آمریکا است" چرا که او در واقع رئیس جمهور پنهان آمریکا است. این ایده طبق گفته این استاد دانشگاه، در میان بسیاری از مقامات اطلاعاتی آمریکا مشترک است.

این همان مقامی است که دیک چنی برای جورج دبل‌یو بوش داشت، به استثنای آن که به اعتقاد آبرامسون، نقش کوشنر بسیار بیشتر "تهدیدآمیز" است.

این استاد دانشگاه پیش‌بینی می‌کند که جرد کوشنر آمریکا را وارد یک جنگ "ویران‌کننده" با ایران خواهد کرد تا برای خود پولی به دست بیاورد و این یکی از دلایلی است که این مشاور کاخ سفید "لایق آن است" که بقیه عمر خود را در زندان سپری کند.

آبرامسون معتقد است که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه سابق، باید با رابرت مولر در شورای ویژه صحبت کند و نه درباره ساخت‌وپاخت روسی که مولر مسئول رسیدگی به آن است، بلکه درباره این‌که او می‌داند جرد کوشنر، داماد ترامپ "دقیقاً تا چه اندازه خطرناک است".

او گفت: " نمی‌دانم که مولر بتواند ما را از این خطر به‌خصوص نجات دهد یا نه".

آبرامسون تشریح می‌کند که مسئله درجه اول سیاست آمریکا در حال حاضر، این واقعه است که به جرد کوشنر امتیاز اختیار عالی امنیتی داده شده است، نگرانی در مورد این مسئله به دلیل آن است که این اختیار به او اجازه می‌دهد تا جامعه اطلاعاتی را "دور بزند".

طبق گزارش نیویورک تایمز، به کوشنر اختیار عالی امنیتی داده شد چراکه دونالد ترامپ آن را برخلاف تصمیم‌گیری مقامات اطلاعاتی، درخواست کرده بود.

این تصمیم به طور گسترده‌ای توسط اعضای حزب دموکرات مورد انتقاد قرار گرفت که بسیاری از آن‌ها این موضوع را خویش و قوم‌پرستی تلقی کرده و تهدید کردند که اقدام قانونی خواهند کرد، اما این فایده‌ای نداشت. طبق گزارش سی‌ان‌ان، کاخ سفید درخواست کمیته نظارت را برای اسناد اختیار امنیتی کوشنر رد کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین