کد خبر: ۵۷۹۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

تمهیدات اورژانس کشور برای چهارشنبه‌سوری

رییس اورژانس کشور تمهیدات اورژانس برای ارایه خدمت اورژانسی در چهارشنبه آخر سال را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر پیرحسین کولیوند در نشست خبری وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت آمادگی اورژانس برای چهارشنبه آخر سال، گفت: همه پایگاه‌ها، آمبولانس‌ها، اتوبوس آمبولانس‌ها و پرسنل اورژانس آمادگی دارند و با توجه به فراخوانی که انجام داده‌ایم، تعداد پرسنل و ظرفیت نیروی انسانی‌مان بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال آمادگی بیشتری برای ارایه خدمت نسبت به سال گذشته داریم، افزود: بیشترین انتظار ما از مردم، ویژه جوانان است؛ آنها باید بدانند که صدمات ناشی از مواد آتش‌زا، جبران ناپذیر بوده و در اکثر اوقات ظاهر افراد از دست می‌رود و مدت‌ها پشیمانی به دنبال دارد.

وی در ادامه خطاب به خانواده‌ها گفت: توصیه می‌کنم حتما خانواده‌ها و به ویژه والدین در کنار فرزندان‌شان بوده و از آنها مراقبت کنند و آنها را تنها نگذارند. حتی حضور والدین در مراسم شادی و مداخله آنها هم می‌تواند صدمات احتمالی را کاهش دهد.

کولیوند درباره آمار تلفات و آسیب‌های چهارشنبه سوری سال گذشته گفت: در چهارشنبه سوری سال گذشته مجموعه چهار نفر فوتی داشتیم که مربوط به استان‌های تهران، کرج، اردبیل و زنجان بودند. همچنین بیشترین آسیب‌ها به ترتیب به دست،  چشم و اندام‌های فوقانی بود.

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد مصدومین چهارشنبه سوری سال گذشته،  مردان بودند، گفت: همچنین ۴۱ درصد از آسیب‌دیدگان در سنین ۶ تا ۱۸ سال بودند و ۳۰ درصد آسیب‌دیدگان نیز عابرین پیاده و یک درصد هم از عوامل امدادی و خدماتی بوده‌اند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین