کد خبر: ۵۷۹۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

آتش‌سوزی در ساختمان ٢٠ واحدی در بلوار آفریقا/نجات ۵۰نفر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در بلوار آفریقا خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدجلال ملکی درباره این حادثه اظهار کرد: ساعت ٢٣ و ٩ دقیقه شامگاه شنبه، وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در بلوار افریقا، خیابان گیتی به سامانه ١٢۵ آتش‌نشانی تهران اطلاع داده شد و بلافاصله چهار ایستگاه آتش‌نشانی، شامل سه گروه حریق و سه گروه نجات به همراه دو دستگاه خودرو حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه درباره مشاهدات آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: آتش‌نشانان در محل مشاهده کردند که آتش‌سوزی در طبقه منفی یک مجتمع مسکونی پنج طبقه و بیست واحدی که سونا و جکوزی در آن قرار داشت رخ داده و در حال گسترش بود. همچنین دود حاصل از آتش‌سوزی نیز به طبقات بالایی سرایت کرده و تقریباً پنج طبقه بالایی را فرا گرفته بود.

ملکی با اشاره به حضور اکثر ساکنان این ساختمان در دیگر طبقات، گفت: ساکنان این ساختمان در وضعیت بسیارنا ایمنی گرفتار شده بودند بنابراین گروهی از آتش نشانان به خاموش کردن آتش پرداخته و گروه دیگری نیز همزمان، به همراه تجهیزات تنفسی، ضمن جست و جوی تمام واحدها ساکنان را از طریق پشت بام ساختمان مجاور از محل آتش سوزی خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از ۵٠ نفر از ساکنان این ساختمان توسط آتش نشانان از ساختمان خارج شدند، گفت: حدود هفت نفر از این افراد دچار دودگرفتگی شده بودند که بعد از انتقال به خارج از ساختمان برای درمان به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

ملکی در پایان افزود: پس از اتمام عملیات اطفا حریق، لکه گیری، تخلیه دود و ایمن سازی محل نیز انجام شد و تا دقایقی دیگر محل حادثه برای تشخیص علت دقیق آتش سوزی به کارشناسان تحویل داده خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین