کد خبر: ۵۷۹۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱

سه چالش غرب از زبان سرلشکر صفوی/ با قدرت ایدئولوژیک تا دریای مدیترانه پیش رفتیم

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، گفت: ما بدون تمدن سازی نمی توانستیم در تحولات منطقه ای تاثیر گذار باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بعد از ظهر امروز در همایش هم اندیشی آینده جهان اسلام و تمدن اسلامی، گفت: آنها که سن و سال بالای ۶۰ دارند توانستند دستاوردهای عظیمی که در این چهل سال بدست آمده را از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا بسیاری فراز و نشیب های دیگر محقق کنند و امروز گام دوم  انقلاب اسلامی با افرادی است که زیر چهل سال دارند.

وی گفت: امروز جهان غرب سه چالش فعال دارد، چالش ژئو استراتژیکی به معنای رویارویی نظامی اروپا در برابر روسیه و چین، چالش دوم اقتصادی است که گسل اقتصادی آمریکا و اروپا با چین است و چالش سوم هم رویارویی فرهنگ و تمدن اسلامی در برابر فرهنگ و تمدن غرب است.

صفوی با بیان اینکه قلب این فرهنگ و تمدن اسلامی در ایران می تپد و نه اسلام وهابی عربستان و نه اسلام الازهر مصر دیگر پاسخ گوی مطالبات جهان اسلام نیستند، ادامه داد: دستگاه های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس داعش را ایجاد کردند و به دنبال تخلیه انرژی اهل تسنن، نابودی سوریه و عراق به نفع امنیت رژیم صهیونیستی بودند که البته شکست خوردند و امروز جمهوری اسلامی ایران پیروز میدان های درگیری منطقه شده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: امروز ایران اسلامی قلب و طراح جهان اسلام است، امام راحل و رهبری معظم انقلاب در مبانی علمی خود این نقشه راه را مهندسی کردند و این یک هندسه و منظومه مشخصی است.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی زمینه لازم را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی بوجود آورده است. عزم راسخ رهبری هم امروز تحقق این مهم است.

صفوی گفت: ما بدون تمدن سازی نمی توانستیم در تحولات منطقه ای تاثیر گذار باشیم. بدانید که آمریکایی ها از زور ما نمی ترسند از ایدئولوژی ما می ترسند. ایدئولوژی و فرهنگ توقفی ندارد، ایستا نیست.

دستیار ارشد فرمانده کل قوا با بیان اینکه امروز یک ارتش متحد اسلامی در سوریه شکل گرفته است، گفت: ما امروز توانستیم با استفاده از قدرت ایدئولوژی تا دریای مدیترانه پیش برویم.

فرمانده اسبق کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: ما برای اداره کشور بین ۷ تا ۱۰ هزار کادر می خواهیم، برای اداره قوه ها، نیروهای مسلح و دیگر بخش ها. کادرهای مورد نیاز ما هم در دانشگاه ها تربیت می شوند.

مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین