آفتابنیوز : در تست گرم، ارزیابی سیستم برقرسانی به مجموعه تستهای سرد اضافه شده و به همراه حرکت یک قطار کامل، خط مورد بررسی قرار میگیرد. حدود یک ماه پیش نیز تست سرد این خط با بهرهگیری از یک واگن و لوکوموتیو مورد ارزیابی قرار گرفته بود. در تست سرد فاصله لبه سکوهای ایستگاه با بدنه قطار، کنترل گاباری در نقاط مختلف مسیر، صحت نصب ادوات داخل تونل و عدم تداخل آنها با ناوگان عبوری و ارزیابی کلی کیفیت روسازی مورد کنترل قرار میگیرد.
بر اساس تستهای گرم و سرد انجام شده خط ۶ متروی تهران به لحاظ کیفیت ساخت در سطح مطلوب برای بهرهبرداری قرار دارد.
خط ۶ به عنوان یکی از خطوط پر ترافیک شهر تهران با طول ۳۲ کیلومتر و ۲۷ ایستگاه از منطقه دولتآباد در جنوب شرقی تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند کیانشهر، بعثت، ۱۷ شهریور، میدان خراسان، شهید محلاتی، میدان شهدا، میدان امام حسین(ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، جلال آلاحمد، نصر (گیشا)، شهرک آزمایش، مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، شهید ستاری، آیتالله کاشانی عبور کرده و به منطقه کن و سولقان واقع در شمال غربی تهران منتهی میشود.
این خط با قابلیت جابهجایی بیش از یک میلیون مسافر در روز، با هفت ایستگاه تقاطعی، بیشترین ایستگاههای تقاطعی با سایر خطوط متروی تهران را دارا بوده و به همراه خط ۷ رینگ تقاطعی خطوط متروی تهران را تشکیل میدهد.
به منظور مناسب سازی استفاده معلولین و کم توانان جسمی از خط ۶، در بیش از۹۰ درصد ایستگاه های این خط علاوه بر پله های برقی، آسانسور به کار گرفته شده است.
همچنین در طراحی و ساخت این خط از آخرین تکنولوژیهای استاندارد روز دنیا در بخش تونل، روسازی، تجهیزات سیگنالینگ و سیستم برقرسانی استفاده شده است.
بهزودی در فاز نخست، سه ایستگاه دولتآباد، بعثت و میدان شهدا شامل ۹ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ مترو راهاندازی میشود.
ایلنا