کد خبر: ۵۷۹۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

انتقاد تند نماینده اصولگرا از دیدار برخی نمایندگان مجلس با خاتمی

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با فردی که به تعبیری در فتنه 88 باغی بر انقلاب بوده را حمایت از طغیان است، انتظار می رود این نمایندگان مجلس منافع ملی را بر منافع گروهی و جناحی ارجح دانسته و همراهی لازم و کافی با آرمان های امام و رهبری انقلاب داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فارس نوشت: محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز (دوشنبه 20 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور از رهبری برای ارائه بیانیه گام دوم انقلاب قدردانی کرد و گفت: انتظار می‌رود همه حوزه‌های سیاست گذاری و اجرایی کشور در این رابطه اقدامات لازم را به عمل آورند تا کشور برای رسیدن به قله‌های رفیع پیشرفت و ایجاد تمدن اسلامی را ریل گذاری نماید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وجود ناهنجاری‌های فراوان سیاسی و فرهنگی در دانشگاه‌ها، افزود: این موضوع دانشگاهیان را متأثر و نگران کرده و وزارت علوم به ویژه معاونت فرهنگی وزارتخانه باید مراقبت فرهنگی لازم را به عمل آورد.

وی با یادآوری اینکه سفر رئیس جمهور به عراق را به فال نیک می‌گیریم، ادامه داد: ای کاش این گونه سفرها زودتر انجام می‌شد و امیدواریم شاهد حضور ایشان در سایر کشورهای همسایه و منطقه باشیم ضمن آنکه به دولتمردان و رئیس جمهور توصیه اکید می‌شود که نگاه برجامی و FATF ای را کنار گذاشته و ضمن نگاه و توجه به ظرفیت‌های درون کشور نگاه به شرق را نیز تقویت کنند و تلاش برای ارتقای سطح روابط به ویژه در حوزه اقتصادی با این کشورها را مدنظر داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: به یاد داشته باشیم غرب در عمل نشان داده که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست؛ حدود 14 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالا ضروری هزینه می‌کنیم به بازار ازاد حدود 200 هزار میلیارد تومان اما نظارت کافی در ورود و بر توزیع آن نداشته‌ایم.

زاهدی یادآور شد: بنابراین بخشی از این کالاها یا وارد کشور نشده یا از درون کشور به خارج قاچاق شده به عبارت دیگر موجب رانت خواری عده ای خاص شده که می‌طلبد ضمن کنترل و نظارت دقیق بر تخصیص ارز به افراد در ورود کالا بر نحوه توزیع کالا به گونه ای اعمال شود که به دست مصرف کننده واقعی داخل کشور برسد و با رانت خواران در این حوزه به شدت برخورد شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان با بیان اینکه برخی ابهامات اساسی در خصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه 98 در خصوص افزایش حقوق وجود دارد که اگر روشن نشود علیرغم مطالبه و عدالت محوری مشکلاتی را برای تمامی حقوق بگیران به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه افزایش حقوق را از ضریب خارج کرده‌ایم حسب اطلاع موثق اضافه کاری تعلق نمی‌گیرد و اثربخشی در حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت ندارد که ضرر اصلی را حقوق بگیران زیر دومیلیون تومانی می‌بینند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: روز گذشته رئیس مجلس مطرح کردند که افزایش 400 هزار تومانی حقوق در ضریب اعمال می‌شود؛ کدام ضریب؟ مگر ما ضریب مشخص کردیم در این رابطه ابهاماتی وجود دارد و باید رفع شود.

زاهدی ادامه داد: ضمن اینکه برای حقوق‌های بالاتر نیز ابهامات بیشتری وجود دارد با افزایش 35 درصدی مالیات برخی حقوق بگیران کاهش حقوق نسبت به سال 97 پیدا خواهند کرد که این نیز به صلاح کشور نیست که عمده آن‌ها اقشار آسیب پذیر دانشگاهی، قضات و خلبان و مهندسان نفت هستند انتظار می‌رود در مصوبه مجلس تجدیدنظر شود زیرا سال آینده ممکن است تمامی اقشار حقوق بگیر اعم از بازنشسته و شاغل نگرانی خود را اعلام کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با فردی که به تعبیری در فتنه 88 باغی بر انقلاب بوده را حمایت از طغیان است و گفت: انتظار می‌رود این نمایندگان منافع ملی را بر منافع گروهی و جناحی ارجح دانسته و همراهی لازم و کافی با آرمان‌های امام عزیز و رهبری گرانقدر انقلاب داشته باشند، ضمن آنکه از دستگاه‌های نظارتی انتظار اقدام مقتضی می‌رود.

وی خطاب به رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن افزود: پنج شنبه گذشته به اتفاق مسئولان اتاق اصناف کرمان بازدیدی از بازار سنتی سرپوشیده کرمان داشتیم جالب است بدانید هم بازاری و هم مردم از افزایش روزانه و ناگهانی قیمت‌ها ناراضی و نگران بودند و بازار رونق لازم را نداشت و جای تأسف بود که یک کالا در سه مغازه با قیمت مختلف به فروش می‌رفت و تمامی آن‌ها برچسب داشتند به آن‌ها گفتیم چرا چنین است گفتند قیمت‌های مختلف خرید در روزهای پی در پی باعث چنین وضعیتی شده و این بی اعتمادی مردم نه تنها به بازار بلکه به مسئولان کشور را به دنبال دارد.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا کاری نمی‌کنید که ثبات اقتصادی در کشور ایجاد شود؛ دو سال از برنامه ششم توسعه گذشت اما هنوز نظام رتبه بندی فرهنگیان به مجلس ارائه نشده و دو سال است در مورد همترازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در قانون پیش بینی شده اما متاسفانه به آن توجه نشده و در این خصوص کارکنان جهادکشاورزی بیش از سایر کارکنان دولت در مضیقه هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین