کد خبر: ۵۷۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۸
برای غنی‌سازی اورانیوم صورت گرفت:

دعوت سلطانیه از کشورها برای اتحاد با ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی‌اصغر سلطانیه، سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران را نشانه صلح آمیز بودن این برنامه‌ها دانست. بنابر اظهارات سلطانیه، این گزارش به خوبی نشان می‌دهد که هیچ گونه مواد هسته‌ای برای مقاصد ممنوع شده وجود ندارد و همه مواد هسته‌ای توجیه داشته و توضیح داده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این گزارش را یک سند کامل واضح دانست که ثابت می‌کند فعالیت هسته‌ای ایران منحصرا برای مقاصد صلح آمیز است. سلطانیه افزود: علاوه بر آن می‌توانید ببینید که محمد البرادعی، مدیرکل آژانس گزارش داده است هیچ گونه فعالیت مربوط به بازفرآوری مجدد مشاهده نشده است. چنین فعالیتی برای تعلیق کردن وجود خارجی ندارد. 

سلطانیه همچنین کشورهای علاقمند را به بازدید از تجهیزات هسته‌ای و متحد شدن با ایران در امر غنی‌سازی اورانیوم دعوت کرد و گفت: این بهترین راهبرد شفافی است که می‌توانیم داشته باشیم. سلطانیه افزود: اگر دیگران نیز همانند ما متقاعد شوند که جدا از مواجهه، تحریم‌ها و قطعنامه‌ها، بهترین راه‌حل ممکن بازگشت به میز مذاکرات است آنگاه می‌توانیم امیدوار شویم که به مسیر درست گام گذاشته‌ایم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین