کد خبر: ۵۷۹۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵

حماس: منتظر پاسخ اسرائیل به شروطمان هستیم

جنبش حماس امروز (دوشنبه) اعلام کرد، منتظر پاسخ اسرائیل درباره شروط برای توقف اعتراضات مرزی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سهیل الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد که این جنبش منتظر بازگشت هیأت مصری به غزه در چند روز آینده است تا پاسخ اسرائیل به خواسته‌هایش را بررسی کند.

الهندی در گفت‌وگوی ویژه‌ای با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: حماس در دیدار با هیأت مصری که هفته گذشته به غزه سفر کرده بود، بر خواسته‌های خود که مهم‌ترین آنها لغو محاصره اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اعمال شده علیه نوار غزه، افزایش محدوده ماهیگیری، کمک به فقرا، رسیدگی به مسأله کار و کارمندان و نیز بحران برق هستند، تأکید کرد.

به گفته الهندی، هیأت مصری نیز خواسته‌های اسرائیل را که مهم‌ترین آنها توقف استفاده از راهکارهای خشونت‌آمیز در راهپیمایی‌های بازگشت همانند بالن‌های آتش‌زا و تنش‌های شبانه و لزوم دوری از بافت امنیتی حد فاصل نوار غزه و اراضی اشغالی است، به حماس منتقل کرد.

الهندی تأکید کرد: راهپیمایی‌های بازگشت که بر اساس یک تصمیم ملی و جامع آغاز شد، تا تحقق اهدافش ادامه خواهد داشت.

این عضو دفتر سیاسی حماس افزود: کیفیت این راهپیمایی‌ها و راهکارهای آن به تحولات میدانی و گروه‌های فلسطینی تشکیل‌دهنده هیأت عالی راهپیمایی‌ها بازمی‌گردد و این گروه‌ها با انعطاف بسیاری وضعیت فلسطینی‌ها را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه گفت: الان توپ در زمین اسرائیل است. در صورتی که اسرائیل به تفاهم‌نامه‌های آشتی پایبند باشد، گروه‌های فلسطینی نیز آمادگی بسیاری برای پایبندی به آنها دارند. تجربه ما با دشمن اسرائیلی نشان می‌دهد که اسرائیل هر بار به مسائل مشخصی تعهد می‌دهد اما پایبند به آنها نمی‌ماند.

هفته گذشته هیأتی از اطلاعات مصر دو سفر به نوار غزه داشت و با اسماعیل هنیه، رئیس دفنر سیاسی این جنبش و گروه‌های فلسطینی دیدار کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین