کد خبر: ۵۷۹۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

حجتی برای پاسخ سوالات مربوط به کالاهای اساسی در مجلس حضور نیافت/گلایه و اعتراض نمایندگان

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در نشست عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس که قرار بود وضعیت بازار و کالاهای اساسی بررسی شود وزیر جهاد کشاورزی حضور نیافت که موجب دلخوری و اعتراض اعضای کمیسیون شد.
آفتاب‌‌نیوز :
ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در بیان جزئیات نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش،‌ اظهار داشت: باتوجه به اینکه کالاهای اساسی بیشتر توسط وزارت جهاد کشاورزی تولید و توزیع می‌شوند از وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی جهت حضور در کمیسیون صنایع دعوت شد.

وی افزود: این جلسه برگزار و از وزیر دعوت شد تا وضعیت بازار این کالاهای اساسی همچون توزیع انواع گوشت قرمز و مرغ را بررسی و برای برون‌رفت از مشکلات راهکار پیدا شود اما متاسفانه آقای حجتی در اقدامی غیرحرفه‌ای در کمیسیون حضور پیدا نکرد که این موضوع موجب دلخوری نمایندگان شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر همین اساس اضافه کرد‌:عدم حضور وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون صنایع به‌منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان درباره وضعیت بازار کالاهای اساسی و بررسی این مهم، نشان از نداشتن برنامه و راهکار برای برون‌رفت از مشکلات معیشتی مردم، کاهش قیمت‌های سرسام‌آور کالاهای اساسی و افزایش تولید و توزیع این کالاها دارد.

اگرچه تعدادی از معاونان وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی در این جلسه حضور یافته و توضیحاتی در مورد موضوع جلسه ارائه کردند اما به‌دلیل آنکه از توضیحات آن‌ها بوی تحول و اصلاح شرایط نابسامان فوق به مشام نمی‌رسید نمایندگان قانع نشده و تنظیم بازار کماکان در هاله‌ای از ابهام باقی ماند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی به‌دلیل نداشتن برنامه برای عبور از مشکلاتی همچون رساندن گوشت و مرغ به دست مصرف‌کننده اصلی و جلوگیری از قاچاق دام از سوالات نمایندگان و پاسخ به آن‌ها گریزان است درحالی که مجلس به دنبال کمک به دولت برای برون‌رفت از مشکلات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین