کد خبر: ۵۷۹۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

کشف گوشت الاغ در بندرعباس

با افزایش قیمت گوشت، احتمال وقوع تخلفات درزمینهٔ ارائه گوشت حلال و بهداشتی و همچنین قاچاق دام زنده افزایش یافته است و روزانه اخباری در سراسر کشور در خصوص شناسایی این تخلفات به گوش می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
روز گذشته (19 اسفند 97) مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس در پی یک گزارش محلی اقدام به شناسایی و توقیف خودروی حامل مقادیری گوشت الاغ در روستای قلاتو از توابع شهرستان بندرعباس کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس در پی یک گزارش محلی با لباس مبدل اقدام به شناسایی و توقیف خودروی حامل مقادیری گوشت الاغ در روستای قلاتو از توابع شهرستان بندرعباس کردند.

سرهنگ اسماعیل مشایخ افزود: مأموران پس از توقف خودرو و بازرسی متوجه مقادیری گوشت در صندوق‌عقب خودرو شدند، گوشت موردنظر شامل چند تکه ران و گوشت‌های چنجه شده در پلاستیک بود که پس از بررسی‌های بیشتر لاشه و سر یک الاغ نیز در محل ذبح کشف شد.

وی تصریح کرد: در این خصوص دو نفر دستگیر شدند و بازجویی‌ها جهت پی بردن به نوع مصرف این گوشت در حال بررسی است و بازجویی و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان نیز در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: متأسفانه در شرایط کنونی کشور به علت وضعیت اقتصادی و بالا رفتن قیمت گوشت احتمال بروز تخلفات بسیار بالا رفته است.

محمد جانباز با بیان اینکه این مقدار گوشت توقیف شده در محدوده روستایی توسط نیروی انتظامی شکل گرفته است و ما در حال بررسی جزئیات این تخلف هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید نظارتی که در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی که آغاز کرده‌ایم، چنین گوشت‌هایی وارد قصابی‌ها نمی‌شود، چراکه گوشت‌هایی که در قصابی‌ها توزیع می‌شوند باید مهر و لیبل داشته باشند.

وی ادامه داد: در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی روزانه قصابی‌ها،مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و تمامی مکان‌هایی که با فرآورده‌ها خام دامی سروکار دارند مورد کنترل و نظارت قرار می‌گیرند و در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی با آن‌ها برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان بیان کرد: با آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی تاکنون با تخلفی درزمینهٔ توزیع گوشت‌های غیرمتعارف مواجه نشدیم و تنها چند تخلف درزمینهٔ توزیع گوشت‌هایی که چرخه کشتارگاهی را طی نکرده‌اند، داشته‌ایم.

جانباز در خصوص قاچاق دام زنده نیز ابراز کرد: ما به نیروی انتظامی نیز اعلام کرده‌ایم که هر محموله دام زنده باید گواهی حمل بهداشتی از مبدأ داشته باشد و هر محموله‌ای که فاقد این گواهی باشد به‌مثابه قاچاق بوده و باید توقیف شود.

وی در پایان خطاب به شهروندان هرمزگانی اظهار کرد: کشف گوشت الاغی که در روز گذشته صورت گرفته به دنبال گزارش محلی توسط مردم بوده و شاید در صورت عدم گزارش مردم چنین کشفی هم صورت نمی‌گرفت، لذا از مردم هرمزگان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه چه در قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و چه در محل‌هایی خارج از محدوده کنترل ما حتماً به اداره دامپزشکی شهر خود مراجعه و یا به سامانه 1512 ما اطلاع‌رسانی کنند تا برخورد لازم صورت پذیرد.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین