کد خبر: ۵۸۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۲:۴۰
آمریکا سپر موشکی را به قطب گسترش داد

مقابله با تهدید ایران در آلاسکا!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس آژانس دفاع ضد موشکی آمریکا ادعا کرد طی هفته‌های آتی تعداد 14 فروند موشک پیشرفته ضدموشک در آلاسکا مستقر خواهد کرد تا با آنچه به گفته وی «تهدید موشک‌های قاره‌پیمای ایران» در آینده است مقابله شود!

به گزارش خبرگزاری ریانووستی «هنری اوبرینگ» روز شنبه با ذکر این ادعا که ایران تا ‌سال 2015 توانایی ساخت موشک‌های بالستیک قاره پیما را به دست خواهد آورد گفت: «ما خواستار توسعه امکانات دفاعی خود هستیم و باید یگویم در حال حاضر تهدید بالقوه حمله موشک های بالستیک ایران و کره شمالی به آمریکا وجود دارد». وی افزود که به همین یک سامانه فوق هوشمند رادار و 14 فروند موشک ضدموشک به ارزش 625 میلیون دلار در پایگاه هوایی آلاسکا مستقر خواهد نمود.

رئیس آژانس دفاع ضد موشکی آمریکا در تلاش بری بزرگنمایی تهدید موشکی ایران مدعی شد: «آنها طی سالهای گذشته کارهای زیادی انجام داده‌اند، نمونه آن جنگ اخیر حزب‌الله با ارتش اسرائیل بود که 4500 موشک ساخت ایران به سمت شهرهای اسرائیلی شلیک شد. آنها همچنین توانسته‌اند برد موشک‌های شهاب 3 خود را به‌گونه‌ای افزایش دهند که به راحتی اسرائیل را هدف گیرد و احتمالا به زودی خواهد توانست به اروپای مرکزی هم برسند».

وی در توجیه برنامه ایالات متحده برای استقرار سیستم‌های دفاع موشکی در شرق اروپا اظهار داشت: «ما می‌خواهیم نه تنها از آمریکا بلکه متحدانمان در تمام اروپا و جهان دفاع کنیم». 

اوبرینگ افزود: «ما می‌دانیم که کره شمالی و ایران علاقمند به ساخت موشک‌های بالستیک دوربرد هستند و نیز می‌دانیم که پیامدهای آماده نبودن برای رویارویی با چنین وضعیتی می‌تواند فاجعه‌بار باشد».

رئیس آژانس دفاع ضدموشکی آمریکا خاطر نشان ساخت که در سال 1972 زمانی که ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی توافقنامه محدودسازی دفاع ضد موشکی را منعقد ساختند تنها هشت کشور جهان دارای موشک های بالستیک بودند، اما اکنون تعداد این کشورها به 20 می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین