کد خبر: ۵۸۰۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

زاینده رود نوروز 98 در اصفهان جاری می‌شود

استاندار اصفهان گفت: بازگشایی زاینده رود در ابتدای روزهای نوروز 98 قطعی است تا این رودخانه همزمان با سال نو در کلانشهر اصفهان جاری باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس رضایی روز پنجشنبه در جریان بازدید از رزمایش نوروزی 98 در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: زمان و حجم دقیق افزایش خروجی سد زاینده رود روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی سال قبل حدود 2.5 میلیون نفر بودند و پیش بینی می شود این میزان در نوروز 98 حدود 25 تا 30 درصد افزایش یابد.

استاندار اصفهان به اشاره به تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران گفت: قابلیت اسکان 400 هزار نفر در شبانه روز در استان فراهم و در این ارتباط تمامی هتل ها، مهمانپذیرها و مدارس درنظر گرفته شده است.

رزمایش نوروزی 98 با حضور مدیران و عوامل نیروی انتظامی، پلیس راه، راهور، اورژانس، آتش نشانی، راهداری، شهرداری برای بررسی آخرین وضعیت و میزان آمادگی این بخش ها روز پنجشنبه در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان برگزار شد.

‎چندی قبل رئیس جمهوری به وزارت نیرو دستور داد ضمن در نظرگرفتن نیازهای زیست ‌محیطی، به گونه‌ای برنامه‌ ریزی کند که در ایام نوروز سال آتی آب در زاینده رود جاری شود.

زاینده رود از ارتفاعات چلگرد در چهار محال و بختیاری و نیز کوه های فریدونشهر در غرب استان اصفهان به شکل رودهای کوچک از هم جدا سرچشمه گرفته و پس از درآمیختن در دریاچه سد زاینده رود به صورت رودخانه ای واحد به سمت اصفهان و تالاب گاوخونی جاری می شود. 

این رودخانه به عنوان بزرگترین جریان آبی منطقه مرکزی ایران در سال های اخیر به دلیل خشکسالی، افزایش برداشت و سوء مدیریت منابع آب در منطقه پایین دست خشک شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین