کد خبر: ۵۸۰۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

بولتون: کره شمالی تمایلی به خلع سلاح هسته ای ندارد

جان بولتون' مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: کره شمالی تمایلی به انجام اقدامات ضروری در زمینه خلع سلاح هسته ای ندارد و بتازگی نیز اعلام کرده ممکن است آزمایش های هسته ای و موشکی را از سر بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 بولتون روز یکشنبه به وقت محلی در یک مصاحبه رادیویی افزود: به نظر می رسد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هم علاقه ای به انجام اقدامات لازم برای دستیابی به توافق هسته ای نداشته باشد.

به گزارش یونهاپ، او گفت: اگر اقدامات کره شمالی به یک حالت تحریک آمیز برسد، این امر 'به نفع آنها نیست'.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه ترامپ می خواهد تهدید کره شمالی را از طریق مذاکرات حل کند افزود: تا کنون چندین برنامه به کره شمالی پیشنهاد کرده ایم اما هیچ کدام از آنها موثر واقع نشده است با این حال رئیس جمهوری آمریکا همچنان مایل است که این کار را ادامه دهد.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای 8 و 9 اسفند 97 در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، شکست خورد و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین از چین به عنوان متحد اصلی کره شمالی و بزرگترین شریک تجاری پیونگ یانگ خواست به از سرگیری مجدد مذاکرات کمک کند.

به گفته وی 90 درصد مبادلات اقتصادی با کره شمالی توسط چین انجام می شود بنابراین پکن می تواند نقش مهمی در بازگرداندن پیونگ یانگ به میز مذاکرات داشته باشند.
بولتون تاکید کرد: کاری که چین می تواند انجام دهد افزایش فشارهای بیشتر بر روی کره شمالی است، پکن می تواند تحریم های سازمان ملل متحد را جدی تر اجرا کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه از چین هم انتقاد کرد و گفت: چین در حال گسترش برنامه هسته ای خود است و این امر باعث نگرانی مقامات آمریکا شده است به همین دلیل آمریکا هم مجبور شده است سامانه دفاع ضد موشکی خود را تقویت کند و به دنبال مذاکرات جدید با روسیه و چین برای محدود کردن سلاح های هسته ای باشد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین