کد خبر: ۵۸۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۲

رویکرد جدید بلر: افغانستان به جای عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با به پایان رسیدن دومین ماه میلادی، نخست وزیر انگلیس بار دیگر باید در مقابل دوربین‌های خبرنگاران حاضر شده و این بار از سیاست‌های خود در قبال عراق و افغانستان دفاع کند. تونی بلر آخرین بار با حضور در پارلمان انگلیس از طرح خود برای کاهش تعداد سربازان حاضر در عراق سخن گفت. 

تونی بلر که ماه‌های آخر حضور در دفتر نخست‌وزیری انگلستان را طی می‌کند درست چند روز پیش از اعلام این خبر نیز ادعا کرده بود که ارتش انگلستان باید سربازان بیشتری را به افغانستان اعزام کند. بدین ترتیب سیاست دوگانه تونی‌بلر در خصوص عراق و افغانستان اندکی سوال برانگیز است. 

پیش از این وزیر دفاع انگلستان دس براوون نیز با حضور در پارلمان انگلستان اعلام کرده بود که حداقل 1400 سرباز انگلیسی باید به جنوب افغانستان اعزام شوند. وی دلیل این اقدام را احتمال افزایش حملات طالبان در بهار خوانده بود، در صورت اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان، آمار سربازان انگلیسی حاضر در این کشور به 7700 نفر خواهد رسید. 

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که فعلا برنامه سربازان انگلیسی بر حضور تا سال 2009 میلادی در افغانستان تاکید دارد. براوون با حضور در مقابل نمایندگان مجلس عوام اعلام کرد که به دلیل شکست سایر اعضای ناتو مانند فرانسه و آلمان در خصوص اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان، انگلیس باید نیروهای بیشتری را به منطقه آسیا مرکزی اعزام کند. 

براوون پیش از این نیز در دیدار با سایر اعضا ناتو در اسپانیا از آنها خواسته بود که سربازان و تجیهزات بیشتری را به افغانستان اعزام کنند. در این میان ایالات متحده بیش از سه هزار سرباز تازه نفس روانه این کشور جنگ زده کرد. 

وزیر دفاع انگلستان همچنین برخی ادعاهای مبنی بر وجود ارتباط میان کاهش تعداد سربازان انگلیسی در عراق و افزایش این نیروها در افغانستان را تکذیب کرد. وی همچنین ادعا کرد که افزایش حجم ماموریت‌های نظامی در سرتاسر جهان، فشار بسیاری را بر ارتش انگلستان وارد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین