کد خبر: ۵۸۱۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸

گروگان‌گیری نوجوان ۱۵ ساله در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از رهایی گروگان ۱۵ ساله از چنگال آدم ربایان در شهرستان "ایرانشهر" خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار محمد قنبری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز ششم بهمن ماه سال جاری در پی ربایش نوجوانی ۱۵ ساله از جلوی یک مدرسه در خیابان شهید بهشتی شهر خاش بلافاصله تیم‌هایی از پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده از شاهدان عینی در محل حادثه مشخص شد سرنشینان ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ نوجوانی ۱۵ ساله به نام "محمدامین" را جلو مدرسه ربوده و به سرعت از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حالی که تحقیقات کارآگاهان ادامه داشت، آدم ربایان با اعضای خانواده پسربچه ربوده شده تماس گرفته و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال را برای رهایی او مطالبه کرده اند.

سردار قنبری عنوان کرد: با توجه به این تماس تهدید آمیز تلفنی، تحقیقات پلیسی وارد مرحله جدی تری شد و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان توانستند با ردزنی‌های علمی و گسترده یکی از گردانندگان ماجرای آدم ربایی را شناسایی کنند.

وی گفت: پس از ۵۰ روز کار تحقیقات گسترده پلیسی سرانجام اطلاعاتی در خصوص تردد این گروگانگیر با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور نهبندان-زاهدان به دست آمده و تیم رسیدگی کننده پرونده با کنترل نامحسوس محور متهم را ساعت یک بامداد روز گذشته در ورودی شهر زاهدان در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهم در همان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و به آدم ربایی با همدستی ۵ نفر دیگر بستگانش در پی اختلافات مالی با عموی فرد ربوده شده اعتراف کرد.

در ادامه این عملیات با اطلاعات به دست آمده شمارش معکوس برای دستگیری اعضای این باند گروگانگیری در شهر زاهدان آغاز و ۶ تیم از افسران زبده پلیس آگاهی در ۳ عملیات همزمان در شهرک جهاد، خیابان دانشگاه و طباطبایی چهار تن از آدم ربایان را در کمتر از ۳ ساعت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ادامه بازجویی‌ها متهمان به نگهداری فرد ربوده شده در یکی از روستاهای حاشیه شهر ایرانشهر با همدستی دیگر عضو این باند اعتراف و تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی با به دست آمدن این اطلاعات در یک عملیات هماهنگ و منسجم نوجوان ربوده شده را صحیح و سالم آزاد به آغوش خانواده بازگرداندند.

سردار قنبری با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر عضو این باند که قبل از رسیدن پلیس پا به فرار گذاشته بود، خاطر نشان کرد: پلیس با کسانی که به خواهند نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند با قاطعیت برخورد و اجازه جولان را به آن‌ها نخواهد داد.

منبع: میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین