کد خبر: ۵۸۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۰

تعرفه‌ صفر در کجای دنیاست؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کل گمرک ایران با بیان این که هماهنگی و همفکری در بحث مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد گفت، به صفر رساندن تعرفه ها و حذف یارانه‌ها کارساز نیست و این روش‌ها در هیچ کجای دنیا اجرا نمی‌شود. این اضهارات در حالی مطرح شده است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دولت احمدی نژاد برای مقابله با تورم و گرانی ایجاد شده بر اثر رشد 40 درصدی  نقدینگی تعرفه کالاهایی را که در بازار گران می‌شود را کاهش و حتی به صفر می‌رساند. 

این کارشناسان تاکید می‌کنند که این روش علاوه بر اینکه با هیچ یک از معیار‌های اقتصاد سازگاری ندارد به تولیدکنندگان داخلی نیز ضربه جبران ناپذری وارد می‌کند.  

هاشم رهبری همچنین با اشاره به اظهار نگرانی برخی از دستگاه‌ها نسبت به کم اظهاری‌های گمرکی گفت: از این دستگاه‌ها تقاضا داریم اگر به صورت مستند مدرکی دارند که قیمت واقعی کالا را مشخص می‌کند و این قیمت با قیمت اظهار شده در گمرک متفاوت است، آن را به گمرک اطلاع دهند. 

وی با اشاره به این که کالاهای چینی حجم عظیمی از بازار کشور را قبضه کرده است افزود: درحال حاضراز ورود کالاهایی با مارک چینی بدون تحت لیسانس به کشور جلوگیری می شود.

رهبری بیان کرد: اجناسی وارد گمرک می‌شود که مالکیت و کشورسازنده آن و این که تحت لیسانس کدام کشوراست، میزان و نوع مواد آنها مشخص نیست که باید با این پدیده که اغفال مشتری است، برخورد شود. 

رئیس کل گمرک همچنین بر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، مقننه و قضائیه و افزایش روابط بین گمرک و مسئولین گمرک قضایی کشور تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های مختلف باید سعی کنند از فرافکنی، پرونده سازی و متهم کردن یکدیگرخودداری کنند.

وی گفت: درسال 86 ، براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت موظف است تعرفه‌های موثر را 20 درصد افزایش دهد که این اقدام نیازمند توجه به شرایط کشور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین