کد خبر: ۵۸۱۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

روایتی از حادثه ۵ فرودین شیراز/ شهردار غایب بزرگ ماجرا!

بیست دقیقه کافی بود تا دروازه قرآن و مسافرانی که از این مسیر وارد شیراز شده یا در حال خروج از این شهر بودند را آب ببرد، دقایقی که یک فاجعه رقم خورد، فاجعه‌ای که بیش از ۱۱ کشته و ده‌ها مصدوم برجای گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 آنچه که باران بیست دقیقه‌ای پیش از ظهر دوشنبه ۵ فروردین، برای شیراز رقم زد، فاجعه‌ای بود تا مدیران و تصمیم سازان این شهر را برای بازنگری ورودی‌های شهر و مسدود کردن مسیلی قدیمی، به فکر فرو برد.

دروازه قرآن و مسیری که اکنون خیابان اصلی ورودی این کلانشهر از سمت شمال محسوب می‌شود، سال‌ها، مسیر عبور سیلاب بوده، سیلابی که دو دهه و چهار دهه قبل هم شیراز را آزرد و خیلی‌ها از آن آسیب دیدند.

شیراز با بارندگی شدید دوشنبه ۵ فروردین نشان داد که بحرانش مدیریت نشده و بیش از آن که به فکر روزهای سخت باشیم، معبر سواره را ایجاد کرده و توسعه داده‌ایم.

علاوه بر دروازه قرآن، بخش‌های زیادی از این کلانشهر، شاهد آبگرفتگی و جاری‌شدن روان آبی بود که زود آمد، ویران کرد و فرونشست و فاجعه برجای گذاشت. خیابان‌های مختلف خصوصاً نقاط مرتفع شیراز، شاهد سیلابی ویرانگر بود، سیلابی که همه را غافلگیر کرد.

اگرچه از ساعت‌های اولیه وقوع این بحران، استاندار فارس و معاون عمرانی استانداری، به همراه مدیران بخش‌های مختلف استانداری، با همراهی فرمانده ارتش، معاونان سپاه، عوامل آتش‌شانی، نیروی انتظامی، بسیج، امدادگران هلال‌احمر و اورژانس و البته مردم پای کار بودند و آنچه از تجهیزات که ممکن بود را به محل رسانده بودند، اما فاجعه بزرگ بود.

استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که مردم آمار و اطلاعات را تنها از مبادی رسمی دنبال کنند.

عنایت الله رحیمی خاطرنشان کرد که هنوز نمی‌توان به شکل دقیق علت وقوع حادثه را عنوان کرد اما همه عوامل شهرداری و نیروهای مختلف پلیس و … طی روزهای گذشته تلاشی گسترده را برای جلوگیری از مشکل، انجام داده‌اند.

رحیمی که از ابتدای وقوع حادثه در محل حاضر بود، تاکید کرد که بارش بیست دقیقه‌ای و بسیار شدید باران، عامل وقوع این حادثه بود و روان شدن سیلاب، خودروهایی را که در ترافیک خروجی شیراز بودند، غافلگیر کرد.

علی صالحی دادستان شیراز نیز در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد که پرونده این حادثه باز است و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم به موضوع تا مشخص‌شدن هرگونه اهمال و کم کاری، کار را دنبال خواهد کرد.

صالحی تاکید کرد که مردم گزارش تعداد حادثه‌دیدگان اعم از مصدوم و کشته را تنها از طریق مبادی رسمی دنبال کنند.

رئیس شورای شهر شیراز اما شهردار این کلانشهر را غایب بزرگ حادثه دانست و گفت: معاونان شهرداری و شهرداران مناطق در صحنه حضور داشته و دارند اما تلاش ما برای برقراری ارتباط با شهردار محترم بی‌نتیجه مانده است.

سید احمدرضا دستغیب، تصریح کرد که علت وقوع حادثه قطعاً بارش شدید باران بوده اما ارزیابی دقیق‌تر، موکول به بعد از این خواهد بود و قطعاً شورای شهر هرگونه اهمال و کاستی را بررسی و با آن شدیداً برخورد خواهد کرد.

دستغیب که از وقوع این حادثه بسیار متأثر بود، به تمام شهروندان و مسافرانی که از این رویداد آسیب دیده‌اند، ابراز همدردی کرد و گفت: تلاش خود را تا حد امکان برای کاستن از ناراحتی حادثه‌دیدگان انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، از ساعت ۱۱ پیش از ظهر پنجم فروردین ماه ۱۳۹۸ که سیل ویرانگر همه را در ورودی دروازه قرآن غافلگیر کرد تا ساعت ارسال این خبر، ورودی و خروجی دروازه قرآن شیراز مسدود بود و بسیاری از مسافران و شهروندانی که خودروهایشان آسیب دیده بود، در کنار خیابان مسدود شده، نظاره‌گر تلاش برای بازگشایی محور و انتقال خودروهای خود بودند. آخرین اخبار به نقل از مدیریت اورژانس کشور حکایت از آن دارد که این حادثه تاکنون ۱۱ کشته و ۱۵ مصدوم برجای گذاشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین